investice.cz

Vaše investiční příležitosti

Obchodníci zažili divoký rok. Výsledky však nejsou tragické

05.02.2021

V loňském roce se tržby obchodníků meziročně snížily o 0,9 procenta (bez očištění dat dokonce pouze o 0,6 procenta). Zvlášť však musíme nahlížet na motoristický segment, kde došlo k propadu tržeb o 15,4 procenta (bez očištění dat o 15,3 procenta).

Přestože ještě máme v paměti obrázky prázdných regálů z doby, kdy se lidé zásobovali trvanlivými potravinami při příchodu první vlny pandemie, tržby za prodej potravin v rámci celého roku 2020 stagnovaly a ve specializovaných prodejnách potravin dokonce poklesly o 12,6 procenta.


Na dané téma si můžete poslechnout více v podcastu:


 

Nejvíce rostly tržby obchodníků na internetu. Ty se zvýšily o skokových 28,2 procenta. Na internetu se naučili nakupovat i starší lidé, kteří dříve preferovali kamenné prodejny. Tím koronavirová krize urychlila přesun z reálného do virtuálního světa a podpořila rozvoj technologií.

 

Tento trend se projevil na tržbách ve specializovaných prodejnách s počítačovou a komunikační technikou. Lidé si více pořizovali IT vybavení, aby mohli být v kontaktu na dálku a pracovat z domova. To vedlo ke zvýšení tržeb v tomto segmentu o 2,5 procenta.

 

Špatný rok nezažili ani prodejci farmaceutického a zdravotnického zboží. Lidé v pandemickém období obnovovali své domácí lékárny a častěji se zamýšleli nad péčí o zdraví. V tomto segmentu byl proto vykázán růst tržeb o 1,5 procenta.


Formulář odeslán!

Děkujeme za vyplnění kontaktního formuláře!

Zaujal Vás tento článek? Jste investor?

Nechte nám na sebe spojení, ozveme se Vám zpět.


Četl/a jsem Zásady ochrany osobních údajů a uděluji souhlas se zpracováním svých osobních údajů za podmínek v něm uvedených.





"Lidé v loňském roce trávili více času doma, kde se věnovali vylepšování svých obydlí. Obchodníci díky tomu evidují zvýšené tržby za výrobky pro domácnost. Naopak tržby v oblasti kultury, sportu a rekreace se výrazně propadly. Sešup tržeb evidují i obchodníci s oděvy a obuví. V dobách, kdy se rušily společenské akce, si lidé moc nového oblečení nepořizovali."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Mohlo by vás také zajímat

Americká banka Morgan Stanley za čtvrtletí zvýšila čistý zisk o 150 procent

16.04.2021

Americká investiční banka Morgan Stanley v prvním čtvrtletí zvýšila čistý zisk o...

ČNB souhlasila se zvýšením podílu PPF v Monetě na 28,36 procenta

16.04.2021

Tanemo ze skupiny PPF obdrželo souhlas České národní banky ke zvýšení svého...

Ceny pohonných hmot dělají řidičům vrásky na čele

15.04.2021

Ceny pohonných hmot se začínají měnit již jen v řádu haléřů za týden, což...

top