investice.cz

Vaše investiční příležitosti

Británie pokutovala Facebook v souvislosti s převzetím služby Giphy

20.10.2021
britániefacebooksoud

Zákazníci Moseru si mohou navrhnout online vlastní křišťálový výrobek

20.10.2021
ecommercepodnikáníčesko

Čína tlačí na McDonald's, aby před olympiádou přijímal digitální měnu

20.10.2021
bankamcdonaldsčína

Streamovací služba Spotify najme stovky lidí, aby povzbudila prodej reklamy

19.10.2021
evropaspotify

Obchodníci zažili divoký rok. Výsledky však nejsou tragické

05.02.2021

V loňském roce se tržby obchodníků meziročně snížily o 0,9 procenta...

V loňském roce se tržby obchodníků meziročně snížily o 0,9 procenta (bez očištění dat dokonce pouze o 0,6 procenta). Zvlášť však musíme nahlížet na motoristický segment, kde došlo k propadu tržeb o 15,4 procenta (bez očištění dat o 15,3 procenta).

Přestože ještě máme v paměti obrázky prázdných regálů z doby, kdy se lidé zásobovali trvanlivými potravinami při příchodu první vlny pandemie, tržby za prodej potravin v rámci celého roku 2020 stagnovaly a ve specializovaných prodejnách potravin dokonce poklesly o 12,6 procenta.


Na dané téma si můžete poslechnout více v podcastu:


 

Nejvíce rostly tržby obchodníků na internetu. Ty se zvýšily o skokových 28,2 procenta. Na internetu se naučili nakupovat i starší lidé, kteří dříve preferovali kamenné prodejny. Tím koronavirová krize urychlila přesun z reálného do virtuálního světa a podpořila rozvoj technologií.

 

Tento trend se projevil na tržbách ve specializovaných prodejnách s počítačovou a komunikační technikou. Lidé si více pořizovali IT vybavení, aby mohli být v kontaktu na dálku a pracovat z domova. To vedlo ke zvýšení tržeb v tomto segmentu o 2,5 procenta.

 

Špatný rok nezažili ani prodejci farmaceutického a zdravotnického zboží. Lidé v pandemickém období obnovovali své domácí lékárny a častěji se zamýšleli nad péčí o zdraví. V tomto segmentu byl proto vykázán růst tržeb o 1,5 procenta.


Zaujal Vás tento článek? Jste investor?

Nechte nám na sebe spojení, ozveme se Vám zpět.

Formulář odeslán!

Děkujeme za vyplnění kontaktního formuláře!





"Lidé v loňském roce trávili více času doma, kde se věnovali vylepšování svých obydlí. Obchodníci díky tomu evidují zvýšené tržby za výrobky pro domácnost. Naopak tržby v oblasti kultury, sportu a rekreace se výrazně propadly. Sešup tržeb evidují i obchodníci s oděvy a obuví. V dobách, kdy se rušily společenské akce, si lidé moc nového oblečení nepořizovali."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

I zde napíšeme několik vět, které navážou na předchozí text. Tentokrát vedeme možnost využít informace získané sledováním obsahu v praxi a vyzveme lidi, aby využili jeden z investičních produktů a sami se do světa investic zapojili.

top