Podle lednových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu poklesu...
Podle lednových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu poklesu maloobchodních tržeb o 6,5 procenta. Lidé kvůli pandemii projevili menší zájem o povánoční výprodeje, což vedlo k výraznému snížení tržeb o 8,4 procenta u nepotravinářského zboží. Ještě výrazněji klesly tržby za pohonné hmoty.
Zavřené kamenné obchody suploval internetový prodej, který zaznamenal růst tržeb o 34,5 procenta. Lidé si v průběhu koronavirové krize opatřují výrazně více zboží a služeb přes internet. Jedná se o bezpečnou a pohodlnou formu nakupování. Lze proto předpokládat, že internetový prodej zůstane populární i po konci pandemie a trvale změní charakter českého maloobchodu.
Na dané téma si můžete poslechnout více v podcastu:
Tržby za prodej oděvů a obuvi klesly o 74,1 procenta. Koronavirus výrazně snížil poptávku po nákupu formálních oděvů, protože vedl k rušení společenských akcí. Poptávka po ležérní módě vykázala vyšší míru stability, přesto ji lze označit za nedostatečnou. V následujících měsících proto může dojít ke krachům některých módních značek.
Nedařilo se ani v dalších segmentech. U výrobků pro kulturu, sport a rekreaci klesly tržby o 33,0 procenta. U výrobků pro domácnost se snížily tržby o 23,9 procenta. Nedařilo se ani prodeji kosmetických a toaletních výrobků a propad tržeb byl zaznamenán i u obchodů s počítačovým a komunikačním vybavením.
"Z dat obchodníků je patrné, že v lednu 2021 došlo k výraznému meziročnímu poklesu tržeb. Lidé po Vánocích zůstali doma a do obchodů se příliš nehrnuli. Navíc mnohé obchody musely být nuceně uzavřené. Období povánočních výprodejů lze proto označit za fiasko."
Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.