investice.cz

Vaše investiční příležitosti

Británie pokutovala Facebook v souvislosti s převzetím služby Giphy

20.10.2021
britániefacebooksoud

Zákazníci Moseru si mohou navrhnout online vlastní křišťálový výrobek

20.10.2021
ecommercepodnikáníčesko

Čína tlačí na McDonald's, aby před olympiádou přijímal digitální měnu

20.10.2021
bankamcdonaldsčína

Streamovací služba Spotify najme stovky lidí, aby povzbudila prodej reklamy

19.10.2021
evropaspotify

Fotbalové kluby si utáhnou opasky

11.06.2020

Kluby v Premier League se kvůli pandemii koronaviru musí vypořádat s obřím...

Kluby v Premier League se kvůli pandemii koronaviru musí vypořádat s obřím snížením příjmů. Ztráty se mohou vyšplhat do výše kolem jedné miliardy liber. Na vině jsou restriktivní opatření proti šíření koronaviru. Ta přinesla přerušení probíhající sezóny a velkou nejistotu směrem do budoucnosti.

Nevratné ztráty klubů v Premier League jsou odhadovány na 500 milionů liber. Ze dvou třetin je tvoří ztráty z prodejů vysílacích práv. Zbývající třetina se týká příjmů přímo spojených s konáním zápasů. O dalších přibližně 500 milionů liber mohou kluby přijít v důsledku dlouhodobě nižšího zájmu fanoušků o chození na fotbalové zápasy.


Na dané téma si můžete poslechnout více v podcastu:


 

Výrazné propady příjmů se samozřejmě netýkají jen anglického fotbalu. Lze očekávat, že pandemie koronaviru pošle do ztrát celou řadu evropských klubů. Příčin je vícero. Kromě epidemiologických opatření lze kalkulovat s nižším zájmem sponzorů, kteří začínají šetřit na marketingu. Rovněž lze očekávat výpadky z dalších typů komerčních příjmů, na kterých je fotbal závislý.

 

Podle analýzy společnosti Deloitte měla velká fotbalová pětka, která se skládá z anglické Premier League, francouzské Ligue 1, německé Bundesligy, italské Serie A a španělské La Ligy, v minulé sezóně rekordní příjmy ve výši 15 miliard liber. Na podobnou úroveň se v následujících letech pravděpodobně již nevrátíme.


Zaujal Vás tento článek? Jste investor?

Nechte nám na sebe spojení, ozveme se Vám zpět.

Formulář odeslán!

Děkujeme za vyplnění kontaktního formuláře!



"V důsledku pandemie koronaviru se fotbal musí potýkat s výrazným propadem příjmů z prodejů vstupenek a vysílacích práv. Rovněž mnozí sponzoři začínají šetřit na marketingu, což může negativně ovlivnit financování fotbalových klubů."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

I zde napíšeme několik vět, které navážou na předchozí text. Tentokrát vedeme možnost využít informace získané sledováním obsahu v praxi a vyzveme lidi, aby využili jeden z investičních produktů a sami se do světa investic zapojili.

top