investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Ranní zpravodaj: Americké akcie v úterý uzavřely v červených číslech

21.02.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Skutečný důvod proč akcie rostou, pravidla hry se změnily

21.02.2024
akcieburzaekonomikausa

Amazon se stane součástí akciového indexu Dow Jones

21.02.2024
akcieamazonburzadow jones

ExxonMobil varoval, že by ho byrokracie mohla v EU odradit od investic

20.02.2024
evropainvesticeregulace

Sea Limited

06.01.2023

Rapidně rostoucí asijský konglomerát v oblasti e-commerce, fintechu a digitální zábavy s vysokou zákaznickou základnou.

Sea Ltd. je přední technologický konglomerát se sídlem v Singapuru. Společnost Sea, kterou v roce 2009 založil Forrest Li, byla původně založena jako Garena, společnost zabývající se vývojem a vydáváním her, známá díky populární smartphonové hře Free Fire. Pod současnou značku Sea se společnost přejmenovala v květnu 2017 poté, co získala financování v hodnotě 550 milionů USD, ačkoliv značka Garena zůstala zachována pro její digitální zábavní část. Společnost Sea má od roku 2022 více než 67 000 zaměstnanců. Společnost v současné době funguje jako holdingová společnost pro 3 společnosti: Garena, SeaMoney a Shopee. Od roku 2020 je Sea také vlastníkem singapurského prvoligového fotbalového klubu Lion City Sailors FC, poté co jej Forrest Li koupil, zprivatizoval a přejmenoval na Home United.


Garena je vývojář digitálních her a využívá vlastní platformy k distribuci her v jihovýchodní Asií a Taiwanu. Mezi nejznámější hry, které platforma distribuuje patří League of Legends, Heroes of Newerth, FIFA Online 3, Point Blank, Arena of Valor, nebo vlastní Garena Free Fire, která měla více než 150 miliónů denních uživatelů globálně v roce 2021. Garena+ je online herní a sociální platforma s rozhraním podobným platformám pro zasílání rychlých zpráv. Garena+ umožňuje hráčům vytvářet seznamy přátel, chatovat s přáteli online a kontrolovat postup ve hře a dosažené úspěchy. Hráči si mohou vytvořit vlastní jedinečnou identitu tím, že si přizpůsobí svého avatara nebo změní své jméno. Hráči mohou také vytvářet skupiny nebo klany a prostřednictvím služby Garena+ chatovat s více hráči současně prostřednictvím veřejných nebo soukromých kanálů. Uživatelé služby Garena+ používají virtuální měnu – skořápky. Jedná se zatím o největší segment konglomerátu. Platforma má přes půl miliardy aktivních uživatelů.


Zatímco platforma Garena naráží na zpomalující růst v důsledku již existující masivní uživatelské základny, SeaMoney by mohla v příštích letech převzít otěže a být pohonným motorem celého konglomerátu společně s Shopee. SeaMoney poskytuje finanční služby jako jsou mobilní peněženky, zpracování plateb a úvěrové produkty zákazníkům na sedmi trzích v jihovýchodní Asii a na Tchaj-wanu pod různými značkami: ShopeePay, AirPay a SPayLater. Odvětví e-financí v tomto regionu zažívá v současnosti dynamický rozvoj. Společnost se snaží zreplikovat úspěch Ant Group – fintechové odnože Alibaby – na svém trhu využitím stávajících uživatelů Gareny a Shopee. Společnost Sea zřídila AirPay již na počátku, aby usnadnila zpracování plateb pro zákazníky společnosti Garena, ale od té doby rozšířila svou nabídku o další služby a představila nové možnosti použití, aby uspokojila i zákazníky mimo svůj herní ekosystém. I když je ještě příliš brzy na to, abychom mohli vyhlásit vítězství, společnost SeaMoney v posledních několika čtvrtletích dosáhla velmi zajímavých výsledků. Objem plateb se v každém z posledních tří čtvrtletí zvyšoval trojciferným tempem, zatímco počet čtvrtletně platících uživatelů (QPU) dosáhl v posledním období 39,3 milionu, což představuje meziroční nárůst o přibližně 120 %.


Třetí odnoží konglomerátu je nadnárodní technologická společnost, která se specializuje na elektronické obchodování. Od roku 2021 je Shopee považována za největší platformu pro elektronické obchodování v jihovýchodní Asii s 343 miliony návštěvníků měsíčně. Slouží také spotřebitelům a prodejcům v zemích východní Asie (Tchaj-wan), Latinské Ameriky a Evropy (Polsko), kteří chtějí nakupovat a prodávat své zboží online. Shopee se stala nejlepší platformou pro elektronické obchodování v jihovýchodní Asii a na Tchaj-wanu. Vedoucí pozici na trhu však získala díky tomu, že se ve velké míře spoléhala na agresivní propagační strategie. V posledních dvou letech začala společnost Shopee expandovat do Latinské Ameriky s ještě intenzivnějšími dotacemi a propagačními akcemi. Byznys zatím není výdělečný kvůli své agresivní expanzi na nové trhy. Fáze stabilizace a konsolidace existujících trhů je tedy ještě před námi.


Konglomerát je ve fázi expanze a vývoje, díky čemuž má trojciferný růst v tržbách a také ale rostoucí ztráty v EBITDA. V příštích letech se očekává zpomalování agresivní expanzivní politiky a konsolidace na existujících trzích, čímž by se mohl zpomalit růst tržeb a skupina se tak bude soustředit na dosažení kladného zisku a zefektivňování jednotlivých odnoží. Jedná se o růstovou akcii s vysokým rizikem, v případě že zisky brzy nezačnou růst podle očekávání. Na druhou stranu, skupina má přístup k obrovskému množství uživatelů a solidní kapitálový polštář ve výši více než 7 miliard dolarů. Konglomerát si tak může dovolit být prodělečný ještě několik let, aniž by se musel shánět po novém kapitálu. Akcie se silně propadla počátkem medvědího trhu v roce 2022 a ze svých maxim tak odepsala 80 % hodnoty. Růstový potenciál společnosti je obrovský, ale je to startup a rizika jsou tak nezanedbatelná. Nyní jsou otěže v rukou managementu, aby konglomerát začal vykazovat kladný zisk.


Autor: Mgr. Timur Barotov

Investiční upozornění

Analýzy slouží pouze pro informační účely a jsou poskytovány v rámci informační podpory klientům Společnosti, nejde o investiční poradenství či poradenskou službu, neboť tyto činnosti Společnost nenabízí a neprovádí. Analýzy slouží pouze pro informační účely a nepředstavují žádnou nabídku či výzvu uzavřít smlouvu týkající se investičního nástroje nebo investiční služby. Analýzy v žádném případě nepředstavují formu jakéhokoli individualizovaného doporučení zákazníkovi, neberou v úvahu situaci a osobní poměry jednotlivých zákazníků, jejich finanční situaci, znalosti, zkušenosti, cíle nebo potřeby a jejich záměrem není doporučit konkrétní investiční nástroje nebo strategie konkrétním zákazníkům. Investiční nástroje zmíněné v analýzách nemusí být vhodné pro každého investora. Analýzy, včetně informací a názorů v nich obsažených, nelze mechanicky použít k nákupu, prodeji či jiné dispozici s investičními nástroji.

Chcete obchodovat na kapitálových trzích?

Spojte se s těmi nejlepšími právě teď!

Formulář odeslán!

Děkujeme za vyplnění kontaktního formuláře!


Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top