Podle květnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních...
Podle květnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 5,8 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 8,4 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U potravin došlo k nárůstu tržeb o 1,5 procenta a u pohonných hmot se tržby zvýšily o 8,1 procenta.
Lidé i po otevření kamenných prodejen nakupují výrazně více po internetu. E-shopy zaznamenaly v květnu meziroční růst tržeb o 15,6 procenta. Situace se již pravděpodobně nikdy nevrátí do doby před propuknutím pandemie. Lidé na internetu rádi porovnávají různé ceny stejných produktů a snaží se realizovat výhodnější nákupy než v kamenných obchodech ve svém okolí.
Na dané téma si můžete poslechnout více v podcastu:
Z meziročního pohledu si v květnu polepšily hlavně prodejny s oděvy a obuví, kde vzrostly tržby o 41,1 procenta. Lidé kvůli změnám počasí obměňují své šatníky. Nákupy oděvů a obuvi mohou být dále motivovány rušením prací z domova a konáním společenských akcí. Výrazný růst tržeb byl zaznamenán i ve specializovaných obchodech s počítačovou a komunikační technikou či v obchodech s kosmetickými a toaletními výrobky.
"Tržby na internetu dál rostou, přestože se již otevřely kamenné prodejny. Z toho lze usuzovat, že se chování českých spotřebitelů trvale změnilo a ani po konci pandemie se již nevrátí do starých kolejí."
Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.