investice.cz

Vaše investiční příležitosti

Británie pokutovala Facebook v souvislosti s převzetím služby Giphy

20.10.2021
britániefacebooksoud

Zákazníci Moseru si mohou navrhnout online vlastní křišťálový výrobek

20.10.2021
ecommercepodnikáníčesko

Čína tlačí na McDonald's, aby před olympiádou přijímal digitální měnu

20.10.2021
bankamcdonaldsčína

Streamovací služba Spotify najme stovky lidí, aby povzbudila prodej reklamy

19.10.2021
evropaspotify

Prazdroji kvůli dopadům pandemie klesly prodeje v ČR

09.03.2021

Plzeňskému Prazdroji loni kvůli dopadům pandemie klesly prodeje v ČR...

Plzeňskému Prazdroji loni kvůli dopadům pandemie klesly prodeje v ČR meziročně o osm procent. V tuzemsku prodal 6,69 milionu hektolitrů piv. Značky Radegast a Birell rostly. Do podpory hospod dal pivovar přes půl miliardy korun. Celkové výsledky s exportem a licenční výrobou zveřejní největší česká pivovarnická skupina v dubnu. ČTK to řekl mluvčí Prazdroje Zdeněk Kovář.

Loňské prodeje zásadně ovlivnily hospody a restaurace. "Pohostinství totiž standardně tvoří dvě pětiny našich prodejů, to je víc, než je průměr trhu, a nám loni klesly prodeje v tomto segmentu o 30 procent. V Česku jsme tak prodali o 111 milionů piv méně než v předchozím roce," řekl obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz.


V obchodech pivovar prodal meziročně o sedm procent balených piv víc, největší nárůst byl u lahvového piva.


Podle Mráze byl pivovar od začátku pandemie v kontaktu s majiteli a provozovateli restaurací a hospod. Pravidelně zjišťuje jejich potřeby, což trvá doteď. "Zdarma jsme jim vyměňovali pivo, které jim ne jejich vinou prošlo, dodávali dezinfekce a další hygienické prostředky, zaváželi hospodám PET lahve, aby mohly prodávat pivo z okének. A taky jim radili, na jakou státní podporu mají nárok a jak o ni žádat," uvedl Mráz. Pivovar je před hlavní sezonou motivoval ke zřízení zahrádek a pomáhal jim s vybavením. "Výsledkem bylo, že jsme loni v létě zaváželi do největšího počtu hospod a restaurací v historii Prazdroje," uvedl.


Přes tíživou situaci plánuje podle Mráze naprostá většina hospod, které odebírají pivo z Prazdroje, po konci lockdownu pokračovat v podnikání. "Ve spolupráci se svazem pivovarů a sladoven podporujeme iniciativu Bezpečná hospoda 3R 3S. Tedy roušky, ruce, rozestupy, pravidelná dezinfekce stolů, důkladně umyté sklo a omezený počet lidí ve skupině. Chystáme i novinky, které by přilákaly lidi zpět restaurací a hospod," uvedl.


Dařilo se naopak baleným pivům ze skupiny Prazdroj, zejména v lahvích. "Gambrinus a Radegast loni úplně přestaly stáčet pivo do PET lahví a máme radost, že lidem tento obal nechybí a vrátili se ke skleněným vratným lahvím," uvedl obchodní ředitel. V prodejích podle něj pomohly novinky jako Radegast Ratar a čtyři nové varianty Birellu. Ani to ale nedokázalo vyvážit ztráty ze zavřených hospod, dodal.


Ze značek se loni výrazně dařilo Radegastu, který zaznamenal meziročně vyšší prodeje, zejména ležáků a Rataru, což je podle Mráze nejvíc hořké pivo z Nošovic. "Ukazuje pokračování rostoucího trendu zájmu milovníků piv o prémiovější piva, zejména co do chuti, a to nemusí jít jen o ležáky nebo kategorii speciálů s vyšším obsahem alkoholu," řekl.


Segment nealkoholických piv, tedy značka Birell, loni dosáhl rekordních prodejů, když posílil o dvě procenta, hlavně díky ochuceným variantám. Stále vetší zájem je, hlavně v létě, o čepovaný ochucený Birell, dodal Mráz.


Zdroj: ČTK



"Pandemie koronaviru výrazně zasáhla pivovary, protože vedla k výraznému snížení návštěvnosti hospod. To způsobilo propad ve spotřebě čepovaného piva."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

I zde napíšeme několik vět, které navážou na předchozí text. Tentokrát vedeme možnost využít informace získané sledováním obsahu v praxi a vyzveme lidi, aby využili jeden z investičních produktů a sami se do světa investic zapojili.

top