Podle říjnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 7,2 procenta...
Podle říjnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 7,2 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 11,9 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U pohonných hmot se tržby zvýšily dokonce o 15,0 procenta. Naopak u potravin tržby klesly o 1,7 procenta.
V říjnu 2021 vykázaly internetové obchody meziroční růst tržeb o 3,7 procenta. Tento údaj je však zkreslen vysokou srovnávací základnou z předchozího roku. Tehdy se uzavíraly kamenné prodejny a lidé začali masově nakupovat na internetu, proto v říjnu 2020 narostly tržby e-shopů o 31,5 procenta.
Letos v říjnu naopak vykázaly vysoký růst tržeb specializované prodejny s oděvy a obuví, výrobky pro kulturu, sport a rekreaci, ptodejny s kosmetickými a toaletními výrobky či výrobky pro domácnost. Jedná se o prodejny, které byly v loňském říjnu výrazně zasaženy covidovými opatřeními. To nám jasně ukazuje, jak uzávěry v ekonomice dokážou rozhodit statistická data.
„Tržby obchodníků výrazně vzrostly. Jedná se však hlavně o efekt nízké srovnávací základny z předchozího roku, kdy kvůli opatřením proti šíření koronaviru došlo k výraznému poklesu prodejů v kamenných obchodech.“
Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHSJestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.