investice.cz /Ferrari F110HB 512 TR
Vaše investiční příležitosti


Ferrari F110HB 512 TR

Zeď každé pořádné garáže 80. a 90. let zdobil plakát rudého sporťáku s typickými chladiči na bocích a „mrkacími“ světly. Je to klukovský sen z doby, která dala světu opravdové ikony. To čemu je hudbě David Bowie, tomu je motoristce Ferrari Testarossa.

Italská slova „testa“ a „rossa“ mají mezi fanoušky sportovních automobilů obrovský zvuk. V překladu znamenají „rudá hlava“, v kontextu automobilky Ferrari ale představují velmi úspěšný a designově nesmírně povedený vůz. Do sbírky fondu Engine Classic Cars se dostal konkrétně model 512 TR ve zcela původním stavu s neobvykle nízkým počtem najetých kilometrů. Do dnešních dnů vůz z roku 1992 nenajel ani 15 tisíc.

Designová legenda

Příběh Testarossy ale začal už v sedmdesátých letech, kdy Ferrari připravilo model 365 GT4 BB. Písmena na konci představují zkratku slov Berlinetta Boxer. Tento vůz totiž jako první Ferrari dostal dvanáctiválcový plochý motor odvozený od F1. Postupem let byl vylepšován, přišly varianty BB 512 a 512i, začátkem 80. let už ale začínal být zastaralý, a proto Ferrari připravilo nástupce taktéž osazeného plochým dvanáctiválcem. Zrodila se Testarossa. Ta si odbyla světovou premiéru na pařížském autosalonu v roce 1984 a veřejnost mohla začít obdivovat mimořádně povedené tvary, o které se jako už tradičně postaralo studio Pininfarina, respektive designer Leonardo Fioravanti. Ten se podepsal kromě Testarossy také pod jiné ikonické modely včetně neskutečného 288 GTO dodnes považovaného za jedno z těch absolutně nejhezčích Ferrari.

Unikátní konstrukce

Samotná Testarossa zaujala kromě jiného typickým žebrováním protaženým až do dveří. Tento prvek není samoúčelný, ale vyžádaly si ho technické změny. Zatímco původní dvanáctiválcové 512 BB mělo chladiče tradičně vpředu, u nástupce technici zvolili řešení s dvojicí chladičů umístěných na bocích před zadními koly. Kromě typických tvarů tak Testarossa získala oproti předchůdci také šířku větší bezmála o 13 cm. Model z fondu Engine Classic Cars, tedy 512 TR, přišel v roce 1992. Základní technika se nezměnila, decentních úprav ale doznal vnější vzhled. Označení symbolizovalo přítomnost pětilitrového motoru, dvanácti válců a TR odkazovalo na Testarossu. Oproti ní je 512 TR výkonnější, protože motor dostal nové vačkové hřídele a jiné sací kanály. Maximum tak narostlo na úctyhodných 315 kW (428 k) a nejvyšší rychlost už překračovala 300 km/h. Ferrari 512 TR také vyniká výbornou ovladatelností.

Model 512 TR byl zároveň jedním z posledních Ferrari osazených plochým motorem. Tuto éru uzavřelo navazující F512 M. Úspěch řady kolem Ferrari Testarossa dokumentuje i fakt, že s těmito automobily jezdilo mnoho slavných osobností včetně zpěváka Eltona Johna, závodníka Gerharda Bergera, herce Alaina Delona a svůj vůz vlastnil i samotný Enzo Ferrari. V dnešní době mají velký investiční potenciál zejména původní kusy s nízkým počtem najetých kilometrů - právě takový je součástí sbírky fondu Engine Classic Cars.

Technické informace

Výrobce: Ferrari
Model: F110HB 512 TR
Rok výroby: 1992
Objem motoru: 4943 cm3
Výkon: 315 kW (428 k)
Počet válců: 12
Převodovka: 5stupňová
Kategorie: Sportovní kupé
Počet dveří: 2
Typ paliva: Benzin
Barva: Červená


Další aktiva v podfondu

Aston Martin DBS

Fiat 131 Mirafiori Abarth GR4

The Official Formula 1,
Opus Champion Edition

Máme pro vás více investičních příležitostí

Fondy

Alternativní investice
do netradičních skupin aktivit

Akcie

Příležitost se podílet
na úspěchu firem

Asset management

Komplexní servis v oblasti
osobních financí

top