investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti

Ranní zpravodaj: Americký trh práce se nadále ochlazuje

10.05.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě

10.05.2024
EVautoevropainvesticevýrobačína

OpenAI by mohla v pondělí představit konkurenta vyhledávače Googlu

10.05.2024
AIgoogletechnologie

Ranní zpravodaj: Index S&P 500 uzavřel ve strědu zhruba beze změny

09.05.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

VW chce mít do roku 2030 v Evropě na elektřinu 70 procent aut

05.03.2021

Značka Volkswagen ze stejnojmenného koncernu plánuje, že do roku 2030...

Značka Volkswagen ze stejnojmenného koncernu plánuje, že do roku 2030 budou v Evropě plně elektrické vozy tvořit přes 70 procent aut, která tato značka prodá. Předchozí cíl byl 35 procent. Plán je součástí nové strategie nazvané Accelerate, kterou tato druhá největší automobilka světa z hlediska počtu prodaných aut dnes představila.

"Se strategií Accelerate zvyšujeme rychlost na cestě k digitální budoucnosti," konstatoval podle médií ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstätter.


V Číně a ve Spojených státech má automobilka v úmyslu do roku 2030 podíl aut poháněných elektřinou zvýšit na 50 procent. Volkswagen se chce stát světovým lídrem v produkci elektromobilů.


"Ze všech hlavních výrobců aut má Volkswagen nejvyšší šanci, že ten závod vyhraje. Zatímco naši konkurenti jsou teprve v polovině cesty v přechodu k elektřině, my už jsme v digitální transformaci učinili značný pokrok," dodal Brandstätter.


Ministři životního prostředí zemí Evropské unie na konci loňského roku podpořili výraznější omezení emisí skleníkových plynů. O konečné podobě normy, která počítá s redukcí zplodin do roku 2030 nejméně o 55 procent proti hodnotám z roku 1990, začnou státy od příštího roku vyjednávat s Evropským parlamentem. Europoslanci se netají tím, že by chtěli mít limity ještě přísnější.


Svou strategii musela s výhledem na přísnější emisní normy přizpůsobit řada automobilek. Značka Volkswagen dříve uváděla, že jen na evropský trh musí ročně dodat o 300.000 elektromobilů více. V poslední době se debatuje o tom, jak zajistit potřebné baterie, připomněla agentura DPA.


Zdroj: ČTK



"Automobilový průmysl byl výrazně zasažen koronavirovou krizí. Lidé kvůli vysoké míře nejistoty odkládají dražší nákupy do budoucnosti, což výrazně snižuje prodeje nových automobilů."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top