investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti

Lékárny Pilulka loni zvýšily svou ztrátu

29.05.2024
akcieprodejtržbyčesko

Poptávka po iPhonech v Číně oživuje

28.05.2024
appleprodejčína

Japonské automobilky vyvinou nové motory upravené pro elektromobily

28.05.2024
EVautojaponskovýroba

Ranní zpravodaj: Očekávání ohledně snížení úrokových sazeb

27.05.2024
akcieburzaekonomikainflaceusa

VW chce posílit na trzích v Jižní Americe

06.07.2023

Za tímto účelem plánuje v regionu do roku 2026 investovat jednu miliardu eur...

Německá automobilka Volkswagen chce posílit svou pozici na trzích v Jižní Americe. Za tímto účelem plánuje v regionu do roku 2026 investovat jednu miliardu eur (23,7 miliardy Kč), oznámila dnes německá firma v tiskovém prohlášení. Investovat hodlá mimo jiné do dalšího rozvoje motorů poháněných etanolem a na jihoamerické trhy se chystá uvést také své elektromobily. V Brazílii chce do roku 2027 zvýšit své prodeje o 40 procent.

Latinská Amerika je podle Volkswagenu regionem, kde se očekává do roku 2030 výrazný nárůst prodejů vozů. "Do roku 2026 investujeme v Jižní Americe jednu miliard eur," uvedl šéf německé automobilky Thomas Schäfer.

Do doby, než se podaří provoz aut v Latinské Americe plně elektrifikovat, automobilka sází na spalovací motory, které jsou schopné používat biopaliva. Automobilka plánuje další rozvoj spalovacích motorů, jež používají etanol či směsi s naftou. Etanol je podle Volkswagenu "udržitelným palivem", které umožňuje výrazně snížit emise ve srovnání s benzínem či naftou.

V nejlidnatější latinskoamerické zemi Brazílii začne Volkswagen letos nabízet i své plně elektrifikované vozy. Přechod na elektromobilitu bude v Brazílii a dalších latinskoamerických zemích zřejmě pomalejší než v Evropě. Podle odhadů budou elektromobily v Brazílii tvořit za deset let jen čtyři procenta automobilového trhu.

Brazílie, kde Volkswagen letos slaví 70 let na trhu, je v plánech německé firmy klíčová. Automobilka tam chce do roku 2027 zvýšit své prodeje o 40 procent ve srovnání s dneškem. Podle oficiálních statistik byl Volkswagen loni třetí nejprodávanější značkou nových aut v Brazílii. Na trhu této latinskoamerické země však dominuje Fiat a další značky ze skupiny Stellantis. Celkově se v loňském roce v zemi prodalo na dva miliony nových vozů, což je zhruba polovina prodeje v rekordním roce 2018.


Zdroj: ČTK

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top