investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti

Ranní zpravodaj: Index S&P 500 uzavřel ve strědu zhruba beze změny

09.05.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Japonská automobilka Nissan téměř zdvojnásobila celoroční zisk

09.05.2024
autojaponskotržby

Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway

07.05.2024
akcieasieburzadluhopisyinvesticetechnologie

Stavební produkce se prudce propadla

07.05.2024
realitní trhstavebnictvíčesko

Výroční zpráva Kofoly potvrdila výsledky

14.04.2023

Provozní zisk je 1,11 miliardy korun...

Výroční zpráva nápojářské skupiny Kofola potvrdila předběžné výsledky za loňský rok zveřejněné v únoru. Provozní zisk firmy před odpisy (ukazatel EBITDA) dosáhl 1,11 miliardy korun, tedy o 1,6 procenta méně než v roce 2021. Tržby meziročně vzrostly o 18,7 procenta na 7,88 miliardy korun. Kofola to dnes sdělila ČTK. Výsledky hodnotí jako úspěšné.

"Rok 2022 byl, již potřetí v řadě, náročným rokem. Růst cen energií a klíčových materiálů představoval další výzvu, se kterou se domácí nápojářská firma vypořádala dokonce lépe, než čekal trh," uvedla Kofola.

Růst nákladů na energie a suroviny skupina velmi pocítila zejména na klíčovém trhu v Česku a na Slovensku, kde sice tržby meziročně vzrostly o 18 procent (v prodaných litrech o šest procent), ale ukazatel EBITDA o sedm procent poklesl. Velmi úspěšná byla Kofola v jadranském regionu, tržby jí tam vzrostly téměř o 15 procent (v prodaných litrech o osm procent) a dosáhla i zlepšení na úrovni EBITDA, a to téměř o tři procenta.

"Celkový výsledek, kdy ukazatel EBITDA za celou Skupinu Kofola poklesl o 1,6 procenta, je tak ve světle všech loňských událostí více než dobrý a dosáhli jsme jej díky obrovskému nasazení našich zaměstnanců a loajalitě našich zákazníků," uvedl finanční ředitel Martin Pisklák.

Velmi pozitivní byl podle Kofoly i vývoj v prvním letošním čtvrtletí, které má ale na roční ukazatel EBITDA vždy nejmenší vliv. "Tržby meziročně vzrostly o 13 procent, pokles v prodaných litrech, se kterým je v této makroekonomické situaci nutné počítat, představuje osm procent," uvedla Kofola.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Kofola má více než 2000 zaměstnanců. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.


Zdroj: ČTK

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top