investice.cz /magazín

Vaše investiční příležitosti

Americký výrobní ISM Index nákupních manažerů má za sebou další měsíční pokles

04.10.2022
ekonomikaprodukceusa

Autopůjčovna Sixt chce koupit 100.000 elektromobilů od BYD

04.10.2022
EVautoněmeckočína

Volkswagen chce na zkoušku uvést na burzu i další své značky

04.10.2022
VWautoiponěmecko

Turbulentní týden v geopolitické oblasti na finančních trzích

03.10.2022
británieburzaekonomikasvětusa

Podvodníci mají svůj svátek. Jmenuje se Black Friday

23.11.2021

Black Friday má kořeny ve Spojených státech, kde je zvykem po svátku Díkůvzdání vyrazit na nákupy...

Black Friday má kořeny ve Spojených státech, kde je zvykem po svátku Díkůvzdání vyrazit na nákupy. Postupem času se tento svátek konzumu rozšířil do celé řady dalších zemí včetně České republiky. Naše podoba Black Friday má však mnoho odlišností od své původní verze a bohužel je doprovázena celou řadou podvodů.

Mnohé české obchody nemají Black Friday pouze jeden den, ale slaví ho delší období. Přitom často deklarují výrazné slevy. U nich by zákazníci měli být opatrní. Jsou totiž známy případy, kdy se produkty nikdy neprodávaly za původní přeškrtnuté ceny. Ty byly v některých případech jen smyšlené, aby vytvářely dojem obřích procentuálních slev.

 

Další nešvar obchodníků spočívá v tom, že využívají doporučenou maloobchodní cenu k výpočtu slevy. Když se však podíváme na údaje přímo u výrobců, zjistíme, že nekorespondují s tím, co deklarují obchodníci. V minulých letech rovněž byly zaznamenány případy, kdy produkty po ukončení Black Friday byly výrazně zlevněny.

 

Zákazníci by proto měli být pozorní. Určitě by neměli nakupovat pod tlakem obchodníků. Vždy by si měli nákup dobře rozmyslet a zauvažovat nad tím, zda dané zboží nebo službu skutečně potřebují. Následně mohou na internetu porovnat ceny. Zvláště v dnešní době, která je poznamenaná vysokou inflací, se ceny stejných produktů mohou u různých obchodníků zásadně lišit.


„Kdyby byl Black Friday výhodný pro zákazníky a obchodníci by na něm prodělávali, dávno by ho zrušili. Místo toho jsme svědky monstrózních marketingových kampaní, kterými se obchodníci k tomuto svátku konzumu hrdě hlásí.“

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top