investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Ranní zpravodaj: Velké technologické společnosti byly hnacím motorem dění na trhu

18.04.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Prodej elektromobilu Xiaomi je vyšší, než firma čekala

18.04.2024
EVautoprodejčína

Výrobce čipů TSMC zvýšil čtvrtletní tržby i zisk

18.04.2024
AIakcietechnologietržbytsmc

Ranní zpravodaj: Dow Jones v úterý přerušil šestidenní sérii ztrát

17.04.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Maersk se snaží dostat z Ruska 50.000 kontejnerů

16.03.2022

V ruských přístavech doručuje kontejnery rezervované před začátkem ozbrojeného konfliktu...

Dánský námořní dopravce A.P. Moller-Maersk se z Ruska snaží dostat 50.000 kontejnerů, které v zemi uvázly. Informoval o tom dnes generální ředitel firmy Sören Skou. Firma, která patří k nejvýznamnějším kontejnerovým dopravcům na světě, na začátku března oznámila, že kvůli invazi na Ukrajinu pozastaví rezervace nových kontejnerů do Ruska a z něj. V ruských přístavech doručuje kontejnery rezervované před začátkem ozbrojeného konfliktu.

"V Rusku se dnes nachází přibližně 50.000 našich kontejnerů. Většina z nich je prázdná, jsou naším majetkem," uvedl Skou. "Potřebujeme je a velmi neradi bychom je v Rusku nechali. Z tohoto důvodu ještě operujeme v několika ruských přístavech," dodal. Maersk se též snaží dostat své kontejnery z Ruska po železnici, řekl mluvčí společnosti.

Kvůli zácpám v ruských přístavech nebude firma patrně schopna doručit v Rusku všechny kontejnery rezervované před zahájením invaze, napsala agentura Reuters.

Dánský námořní dopravce v Rusku působí od roku 1992. Minulý týden však oznámil, že prodá veškerá svá aktiva v Rusku, včetně 30,75procentního podílu v ruském provozovateli přístavů Global Ports Investments, mezi jehož akcionáře patří ruská státní jaderná společnost Rosatom a ruský podnikatel Sergej Šiškarjov.

"Rusko bylo pro společnost Maersk po mnoho let velkým a důležitým trhem, ale přirozeně nemůžeme pokračovat v provozování kritické infrastruktury v Rusku, jako by se nic nestalo," uvedl Skou. "Je možné, že se k podnikání v Rusku nebudeme moci vrátit ještě mnoho let. To je cena, kterou jsme ochotni i schopni zaplatit," dodal.

Loni Maersk v Rusku generoval zhruba 2,5 procenta ze svých celkových tržeb. Provozoval tam kontejnerové námořní trasy do Petrohradu a Kaliningradu v Baltském moři, Novorossijsku v Černém moři a do Vladivostoku a Vostočného na východním pobřeží Ruska.


Zdroj: ČTK
Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

„Podle indexu Baltic Dry lze měřit vývoj cen v lodní nákladní dopravě. Ty výrazně narostly, což nahrává společnostem působícím v tomto odvětví.“

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top