investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Ranní zpravodaj: Americké akcie se v pondělí odrazily ode dna

23.04.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Moneta vyplatí z loňského zisku dividendy 4,6 miliardy

23.04.2024
akciebankamonetatržbyčesko

Čistý zisk automobilky GM v prvním čtvrtletí vzrostl o 24,4 procenta

23.04.2024
akcieautotržbyusa

Ranní zpravodaj: Index S&P 500 skončil v pátek pod úrovní 5 000 bodů

22.04.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Google zaplatí mediálním firmám za využívání obsahu

01.10.2020

Americká společnost Google v příštích třech letech zaplatí miliardu dolarů (22,9 miliardy Kč) mediálním...

Americká společnost Google v příštích třech letech zaplatí miliardu dolarů (22,9 miliardy Kč) mediálním firmám za to, že bude moci využívat jejich obsah. Oznámil to dnes šéf mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai. Je to poprvé, co firma jasně řekla, kdy a kolik hodlá v první fázi dohody s vydavateli platit. Google v červnu nastínil, že se k takovému kroku chystá.

Tvůrci zpravodajství, v čele s evropskými mediálními skupinami, vedou s Googlem, tedy s nejpopulárnějším internetovým vyhledávačem, ohledně plateb za využívaní obsahu spor už mnoho let.


Google spustí službu s názvem Google News Showcase nejprve v Německu a v Brazílii. V Německu Alphabet uzavřel partnerství s 20 vydavatelskými společnostmi, například se zpravodajským serverem Der Spiegel a s časopisy Stern a Die Zeit. V Brazílii spolupracuje například s deníkem Folha de S. Paulo, s televizí Band a se zpravodajským serverem Infobae.


V České republice Google podle dřívějších informací s žádným vydavatelem nejedná a zřejmě čeká na transpozici evropské směrnice. Unie vydavatelů nechtěla informaci oficiálně komentovat. Podle výkonného ředitele Václava Macha jde ale o první dobrý signál, že Google pochopil, že nemůže donekonečna udržet v chodu svůj obchodní model postavený na komerčním využívání obsahu vydavatelů, za který jim neplatí ani se přiměřenou měrou nedělí o výnosy ze své komerční činnosti.


Společnost Google se už roky snaží odrážet požadavky vydavatelů zpravodajství po celém světě, aby za použití jejich obsahu platila. Mezi její největší kritiky patří mediální společnosti z Evropy.


Zdroj: ČTK



"Lidé stále častěji čerpají informace z online zdrojů, u kterých předpokládají, že budou poskytovány zdarma. To však staví do složité situace mediální společnosti. Jejich obsah navíc využívají vyhledávače, které se prozatím bránily za něj platit."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS



Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top