investice.cz /magazín

Vaše investiční příležitosti

Vodafone zvýšil čtvrtletní tržby za služby o 1,8 procenta

01.02.2023
evropatelekomunikacetržby

PayPal hodlá propustit 2000 lidí

01.02.2023
ekonomikaprácetechnologie

Jak se zatím vyvíjí výsledková sezóna společností z indexu S&P 500?

31.01.2023
S&P500akcieekonomikatržby

Pfizer měl loni rekordní tržby

31.01.2023
pandemietržbyusa

Alfa Romeo, Nissan, Porsche a Honda hlásí obrovské propady prodejů v EU

18.06.2019

Od ledna do května letošního roku bylo v Evropské unii prodáno 6 737 491 nových vozů...

Od ledna do května letošního roku bylo v Evropské unii prodáno 6 737 491 nových vozů, což je o 143 132 méně než ve stejném období před rokem. Největší propady prodejů byly zaznamenány na Kypru a ve Švédsku. Špatné výsledky hlásí i Finsko, Nizozemsko a Česká republika. V naší zemi bylo za prvních pět měsíců letošního roku prodáno 106 596 nových vozů, což je o 11 256 méně než ve stejném období před rokem.

Z jednotlivých značek automobilů si nejhůře vede Alfa Romeo, které se letošní prodeje v rámci Evropské unie propadly o 43,5 procenta. Špatné výsledky hlásí i Nissan, Porsche a Honda. Prodej automobilů Škoda v Evropské unii mírně vzrostl na 315 660 vozů. Za prvních pět měsíců loňského roku to bylo 315 127 vozů. Škodovka tím zvýšila svůj podíl na trhu Evropské unie na 4,7 procenta.

 

Nejúspěšnějším koncernem v Evropské unii je VW Group, jehož nejvýznamnějšími značkami jsou Volkswagen, Audi, Škoda a Seat. Tento koncert od ledna do května 2019 prodal 1 627 137 vozů, oproti loňskému roku si však pohoršil o 3,1 procenta. Následuje ho koncern PSA Group, který se proslavil značkami Peugeot, Opel a Citroën. Tento koncern za 5 měsíců letošního roku dokázal prodat 1 130 337 automobilů, čímž si oproti loňsku polepšil o 0,6 procenta.


Poznejte lépe Fondy Kvalifikovaných Investorů!

Nechte nám na sebe kontakt, představíme Vám ty naše.

Formulář odeslán!

Děkujeme za vyplnění kontaktního formuláře!



"Česká republika patří mezi pět zemí Evropské unie, kde za prvních pět měsíců letošního roku došlo k nejhlubšímu propadu prodejů nových automobilů. Oproti stejnému období loňského roku ztrácíme 9,6 procenta prodejů, což ukazuje na snahu spotřebitelů odkládat dlouhodobou spotřebu. Takové chování je obvyklé při narůstající nejistotě a strachu z budoucího vývoje."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top