Koncern VW by mohl baterie v elektromobilech zákazníkům pronajímat

Koncern Volkswagen by mohl baterie v elektromobilech svým zákazníkům pouze pronajímat...

Koncern VW by mohl baterie v elektromobilech zákazníkům pronajímat
 Redakce
Redakce

Koncern Volkswagen by mohl baterie v elektromobilech svým zákazníkům pouze pronajímat. Vlastníky baterií by tak zůstávala každá koncernová značka, díky čemuž by klesla cena nových elektromobilů. O úvahách informoval dozorčí radu Škody Auto zástupce vlastnické rodiny koncernu Daniell Porsche, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář.

"Pokud by tento obchodní model někdo propracoval, byl by to velký posun. Baterie se dá navíc mnohostranně využít jako úložiště elektrické energie, například jako powerbanka ve velkém pojetí, kterou dnes v menším měřítku používáme k nabití mobilu tam, kde není dostatek elektrické energie. Hodilo by se k tomu, abychom je dokázali ve svůj prospěch recyklovat," řekl předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík.

Reklama


Baterie jsou podle Povšíka plné těžko dostupných vzácných kovů a "takřka stoprocentní recyklace by vytvořila jinou dimenzi pro e-mobilitu," uvedl. "Kdybych chtěl pronájem baterií k něčemu připodobnit, tak například plynovou láhev k vařiči nebo ke grilu si můžeme také půjčit, bombičku do sifonu rovněž a mnohé další lahve jsou taktéž zálohované," dodal předseda.

Reklama


Na dozorčí radě se řešil také nedostatek čipů pro výrobu. "Momentálně vyhrávají asijské značky, jako Hyundai a Kia, které mají lepší přísun čipů z Asie a dokonce dostávají i lepší čipy," řekl Povšík. Kvůli nedostatku čipů se v příštím týdnu zcela zastaví výroba v českých závodech Škody Auto, odstávka zde začíná již dnes, pokračovat se bude pouze na dodělávání rozpracovaných vozů, které jsou nedokončené odstavené právě kvůli chybějícím čipům.


Problémy s nedostatkem čipů se podle odborů dají čekat až do poloviny příštího roku. "Čipy jsou riziko číslo jedna, ale není to jediný problém. Každý týden sedíme a plánujeme, respektive umazáváme směny. Není to v žádném případě jednoduchá situace," uvedl Povšík. Směny se budou rušit i v týdnu od 4. října.


Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.


Zdroj: ČTK




"Na jeden nově registrovaný elektromobil připadá v naší zemi 265 nově registrovaných benzínových automobilů a 102 naftových vozů. Z toho je patrné, že Češi o elektromobily jeví jen minimální zájem."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS
Reklama

Vědomosti dne

Jak obchodovat s akciemi

Svět velkých financí a tradingu na burzách je nyní otevřenější, než kdy dřív. Investiční strategie, které byly dříve výsadou malé skupiny finančníků, jsou dnes přístupné každému, kdo si zřídí účet u brokera, kterých je celá řada. Než se ale investor vrhne do světa obchodování akcií, měl by znát základní termíny a principy.

Proč cena zlata stále roste?

Zlato je cenný kov, který provází lidstvo po tisíciletí. Vždy bylo symbolem bohatství a napříč věky vždy dokázalo udržet svou hodnotu. A právě v tom spočívá jeho přitažlivost pro investory. Je to aktivum, které dlouhodobě obstálo přes všechny krize a ekonomické turbulence. Proč je zlato dobrá investice a proč jeho cena dlouhodobě roste?

Jak začít investovat

Investování je jedním ze způsobů, jak se účinně bránit proti inflaci a ochránit své peníze. Základem však je, poznat nejprve své možnosti, preference a stanovit si realistická očekávání. Váš investiční plán by měl počítat se třemi základy investování - výnosem, rizikem a likviditou.

Reklama
Reklama