investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Ranní zpravodaj: Akcie na Wall Street rostly a navázaly na rekordní rally

22.03.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Firmě Nike za třetí čtvrtletí klesl zisk o pět procent

22.03.2024
světtržbyusa

Tržní hodnota firmy Apple klesla o 113 miliard dolarů

22.03.2024
akcieappleregulace

Ranní zpravodaj: Trh práce USA na začátku roku 2024 nadále překvapuje růstem

21.03.2024
ekonomikapráceusa

Prazdroji výrazně vzrostla poptávka po nealko pivech, tvoří 13 % prodejů

24.08.2022

Plzeňský Prazdroj prodal za letošních sedm měsíců víc nealkoholických piv než před pěti lety za celý rok...

Plzeňský Prazdroj prodal za letošních sedm měsíců víc nealkoholických piv než před pěti lety za celý rok. Na prodejích všech nápojů největšího českého pivovaru se teď podílejí 12,6 procenta. Od letošního ledna do července prodal o čtvrtinu těchto piv víc než ve stejném období loňského roku. Nealkoholická piva jsou jednoznačně nejrychleji rostoucí částí pivního trhu a jejich význam nadále poroste, řekl dnes ČTK marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Roman Trzaskalik.

"V posledních letech se zvyšuje zájem o nealko piva u mužů," uvedl mluvčí pivovaru Zdeněk Kovář. Zatímco ještě před pěti lety se značka Birell podílela na prodejích Prazdroje necelými sedmi procenty, aktuálně je to 12,6 procenta. Každé osmé pivo z Prazdroje už je nealkoholické. Dlouhodobý růst značky Birell letos dál akceleruje. Roste přitom jak základní, neochucená verze, tak i nealko radlery, tedy ochucené přírodními ovocnými šťávami, uvedl. Vyšším prodejům balených i čepovaných variant nahrává teplé léto.

Podle manažera značky Olivera Jáchymovského přibývá konzumentů z řad mužů. Ještě před pěti lety dominovaly ve spotřebě ochucených birellů ženy, nyní patří 54 procent spotřeby mužům. "Rostoucí prodeje ukazují, že birell není jen náhražkou ve chvíli, kdy si nemůžete dopřát alkoholické pivo, ale je pro stále víc lidí vědomou první volbou nealkoholického osvěžení," uvedl.

Na začátku roku Prazdroj vylepšil recepturu světlého birellu, sládci používají víc druhů sladu, upravili chmelení i rmutování. Bohatší chuť ho podle Jáchymovského ještě víc přiblížila chuti klasického českého piva. Lidé si chtějí dopřát výraznější chuťové zážitky, což platí i pro nealkoholická piva, uvedl. Úspěšné jsou podle něj i loňské novinky Birell IPA a Birell za studena chmelený.

Podle Jáchymovského razantně roste prodej čepovaného birellu pomelo&grep v restauracích. "Ochucené birelly se staly pro mnoho lidí variantou k syceným limonádám. Jejich obliba roste hlavně v létě. Vidíme to i v hospodách, letos od ledna do července jsme prodali sedmkrát více čepovaného pomela&grep než v roce 2018 a o 80 procent víc než loni," dodal.

Prazdroji loni kvůli dopadům pandemie koronaviru druhým rokem klesl prodej piva v ČR meziročně o tři procenta na 6,5 milionu hektolitrů. Doma i ve světě prodal celkem 11,1 milionu hektolitrů piva, meziročně o 0,3 procenta méně.


Zdroj: ČTK

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top