investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti

Ranní zpravodaj: Index S&P 500 ztratil přibližně 0,2 %

21.06.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Francouzský luxusní koncern LVMH expanduje do restauračního odvětví

21.06.2024
akviziceevropainvestice

Honeywell koupí za 1,9 miliardy USD technologickou firmu CAES Systems

20.06.2024
akviziceinvesticetechnologieusa

Výrobce čipů Nvidia se stal nejhodnotnější firmou na světě

19.06.2024
AIakcieburzanvidia

Internetový prodej dobývá nová území. Nákupní centra se mění na výdejny zboží

05.11.2021

Podle zářijových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 3,4 procenta...

Podle zářijových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 3,4 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 6,7 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U pohonných hmot se tržby zvýšily o 2,1 procenta, naopak u potravin tržby klesly o 0,8 procenta.

V září internetové obchody vykázaly meziroční růst tržeb o 15,6 procenta. Dařilo se obchodníkům, kteří se orientují na prodej počítačových a komunikačních zařízení, výrobků pro domácnost, kosmetických výrobků, oděvů a obuvi. Naopak tržby za prodej a opravy motorových vozidel meziročně klesly o 6,8 procenta. To se vzhledem ke struktuře české ekonomiky ukazuje jako závažný problém.

 

Podcast - BHS Insights

05.11.2021 - Nákupní centra se mění na výdejny zboží

Délka: 00:00:00


00:00:00


Z analýzy tržeb obchodníků lze vyvodit, že se zákazníci budou stále častěji přesouvat z kamenných obchodů na internet. Nákupní centra získávají funkci výdejen zboží zakoupeného na internetu. Tento trend byl umocněn pandemií koronaviru, která již trvá natolik dlouho, že trvale proměnila spotřební chování lidí. Internetové nakupování si přitom oblíbili i senioři, kteří vůči němu byli v minulosti skeptičtí.


Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

„Změna nákupního chování spotřebitelů v koronavirových časech nepříjemně dopadá na nákupní centra, která získávají funkci výdejen zboží zakoupeného na internetu. Kamenné obchody se v budoucnu stanou jen reprezentativními prostory, kde si zákazníci budou moci vyzkoušet nové zboží. Prodeje se ještě více přesunou na internet.“

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top