investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Apple vyjednává o zabudování umělé inteligence od Gemini do iPhonu

18.03.2024
AIappletechnologie

Zájem o akcie Redditu před vstupem na burzu pětkrát převyšuje nabídku

18.03.2024
akcieburzainvesticeipo

Ranní zpravodaj: Americké akcie ve čtvrtek klesly po zveřejnění dalšího údaje o inflaci

15.03.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

McDonald's v mnoha zemích světa zasáhl výpadek počítačového systému

15.03.2024
mcdonaldssvět

Danone omezuje sortiment kvůli inflaci

22.06.2022

Společnost je podle informací nucena reagovat na růst cen ropy a papíru a na měnící se návyky spotřebitelů...

Francouzský potravinářský gigant a největší světový výrobce jogurtů Danone omezuje rozmanitost produktů, které prodává. Agentuře Reuters to řekla vedoucí globálního prodeje firmy Ayla Zizová. Společnost je podle ní nucena reagovat na růst cen ropy a papíru a na měnící se návyky spotřebitelů, kteří kvůli zdražování, způsobenému vyššími cenami dopravy po koronavirové pandemii a ruskou válkou na Ukrajině, omezují nákupy.

Zizová uvedla, že Danone chce "zůstat konkurenceschopné", takže neomezuje slevové akce, ale místo toho prodává méně typů produktů, což mu také pomůže ušetřit náklady na logistiku. Firma podle ní omezuje takzvané "skladové jednotky" (SKU), což znamená, že některé supermarkety by měly dostávat výrobky s méně druhy příchutí a menší výběr velikostí balení. Společnost nyní jedná s jednotlivými zákazníky, aby vyhodnotila, které SKU ukončit.

Spotřebitelské společnosti jako Danone vyrábějí mnoho verzí stejného produktu – od velkých a malých kelímků stejného jogurtu po různé příchutě a množstevní balení. Zjednodušení sortimentu by mohlo znamenat, že některé z nich by mohly být obětovány, aby bylo pro maloobchodníky levnější je skladovat a spravovat menší a méně složité skladové zásoby. Supermarkety by tak mohly na skladování, sledování a přepravu produktů vynakládat méně peněz.

Výrobci potravin vedou se supermarkety od loňského roku rozhovory o cenách. Diskuse jsou obzvláště tvrdé v Evropě, protože zdejší náklady na dopravu se vyšplhaly na rekordní výši. Britský potravinářský řetězec Tesco v pátek uvedl, že někteří Britové kvůli růstu životních nákladů nakupují méně či častěji přechází na levnější produkty jeho vlastní značky. Některé obchody s potravinami řadu výrobků z pultů už letos odstranily, protože si je dál nemohly dovolit prodávat.


Zdroj: ČTK

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

„Společnost Danone založil Isaac Carasso ve Španělsku již v roce 1919. V té době se jogurty prodávaly v lékárnách. Později se společnost přesunula do Francie. V České republice pod Danone spadají například značky Opavia a DELI.“

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top