investice.cz /magazín

Vaše investiční příležitosti

Toyota je třetím rokem po sobě největším prodejcem aut na světě

30.01.2023
autoprodejtoyotatržby

Ryanair měl za kvartál rekordní zisk po zdanění

30.01.2023
aerolinkytržbyturismus

Proč je probíhající rally na amerických trzích předčasná

27.01.2023
akcieburzaekonomikausa

Intelu klesly ve čtvrtletí tržby i zisk

27.01.2023
inteltechnologietržby

Automobilky hlásí obří propady prodejů

17.09.2020

Zatímco za prvních osm měsíců loňského roku bylo v České republice registrováno...

Zatímco za prvních osm měsíců loňského roku bylo v České republice registrováno 175 340 nových automobilů, za stejné období v letošním roce to bylo pouze 131 410 vozů. To představuje meziroční propad o 25,1 procenta. Česká republika je na tom lépe než průměr Evropské unie, kde byl zaznamenán propad o 32,0 procenta.

Nejhorší situace ohledně registrace nových vozidel panuje v Chorvatsku, kde byl za osm měsíců letošního roku zaznamenán meziroční propad o 47,4 procenta. Podobná situace nastala i v Portugalsku, Španělsku, Řecku a Itálii. Naopak nejnižší poklesy v registracích nových vozidel zaznamenaly severské země v čele s Finskem.


Na dané téma si můžete poslechnout více v podcastu:


 

Při porovnání výsledků jednotlivých koncernů je zřejmé, že letos všechny zaznamenaly výrazné poklesy prodejů na území Evropské unie. Mezi nejvíce zasažené koncerny můžeme zařadit PSA Group, kde nejvýraznější propad prodejů zaznamenala značka Opel. Rovněž se nedařilo koncernu FCA Group, kde z větších značek byla nejvíce zasažena Alfa Romeo.

 

Koncernu VW Group se za prvních osm měsíců propadly prodeje na území Evropské unie o 29,8 procenta. Oproti konkurenci se jedná o méně zasažený koncern. Vzhledem k výsledkům jednotlivých značek můžeme říct, že se relativně dařilo Škodovce, která zaznamenala pokles prodejů o 22,5 procenta. Její podíl na evropském trhu přitom narostl z 5,1 na 5,8 procenta. Nejnižší pokles prodejů o velikosti 8,5 procenta ohlásila značka Porsche.


Zařaďte radost do portfolia právě teď!

Dejte nám na sebe spojení a užijte si náš osobní přístup.

Formulář odeslán!

Děkujeme za vyplnění kontaktního formuláře!



"Škodovce se propadají prodeje nových vozidel méně než ostatním značkám na evropském trhu. Díky tomu vzrostl její tržní podíl, takže každý sedmnáctý nově prodaný automobil má logo s okřídleným šípem."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

 

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top