investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Ranní zpravodaj: Americké akcie v úterý uzavřely v červených číslech

21.02.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Skutečný důvod proč akcie rostou, pravidla hry se změnily

21.02.2024
akcieburzaekonomikausa

Amazon se stane součástí akciového indexu Dow Jones

21.02.2024
akcieamazonburzadow jones

ExxonMobil varoval, že by ho byrokracie mohla v EU odradit od investic

20.02.2024
evropainvesticeregulace

Automobilka Stellantis je optimistická ohledně značky Opel

20.02.2023

Věří, že Opel bude moci i nadále fungovat jako samostatná značka...

Mezinárodní automobilová skupina Stellantis je optimistická ohledně vyhlídek své německé divize Opel. Věří, že Opel bude moci i nadále fungovat jako samostatná značka. V rozhovoru s německým časopisem Automobilwoche to řekl šéf evropských aktivit skupiny Uwe Hochgeschurtz.

"Jsem spokojený s touto značkou i s jejím sortimentem," řekl Hochgeschurtz. "Existuje tu velký prostor pro rozvoj," dodal. Upozornil, že designové centrum Opelu v německém Rüsselsheimu patří mezi nejmodernější ve skupině Stellantis. Továrny Opelu v Německu jsou podle něj stabilně vytížené, takže mají zabezpečenou budoucnost.

Hochgeschurtz rovněž uvedl, že za nynějším poklesem tržního podílu značky Opel stojí především nedostatečné kapacity pro přepravu vyrobených vozů k prodejcům. "Máme zákazníky, máme hotové automobily, ale nedostaly se tam, kam bylo potřeba," prohlásil. "Kvůli nedostatku řidičů kamionů máme omezenou přepravní kapacitu. Proto jsme nabídli prodejcům, aby si sami automobily vyzvedávali v našich skladech," dodal.

Za dobré exportní trhy pro značku Opel označil Hochgeschurtz Latinskou Ameriku, severní Afriku a Turecko. "Základním trhem je však Evropa," dodal.

Skupina Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Ten v roce 2017 koupil ztrátovou značku Opel od americké automobilky General Motors. Spojení FCA a PSA přivedlo dohromady značky Peugeot, Citroën a Opel se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.


Zdroj: ČTK

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top