Walmart zvýšil čtvrtletní provozní zisk o 32 procent
Americká společnost Walmart, která je největším maloobchodním řetězcem světa, zvýšila...
Americká společnost Walmart, která je největším maloobchodním řetězcem světa, zvýšila v prvním čtvrtletí provozní zisk o 32 procent na 6,9 miliardy dolarů (143,7 miliardy Kč). Tržby vzrostly o 2,7 procenta na 138,3 miliardy USD (2,9 bilionu Kč), částečně díky vládní podpoře výdajů po pandemii, uvedla dnes firma ve své výsledkové zprávě. Vzhledem k vysoké poptávce Walmart zlepšil i celoroční výhled.
"Jsme větší optimisté než na začátku roku. Zákazníci ve Spojených státech naprosto jednoznačně chtějí ven a nakupovat," uvedl šéf Walmartu Doug McMillon. "Očekáváme, že vysoká poptávka se udrží i ve zbytku roku 2021," dodal.
Americká vláda kvůli dopadům pandemie připravila několik podpůrných programů, jejichž smyslem je nechat lidem více peněz v kapsách, aby mohli utrácet, a pomoci tak ekonomice rychleji se zotavit z koronavirové krize. Hodně se nakupuje například oblečení a elektronika.
Po úspěšném roce, který charakterizoval přesun zájmu k nákupům přes internet v kombinaci s rozvozem nakoupeného zboží, Walmart nadále vidí silnou poptávku. Postupující očkování a uvolňování restriktivních opatření původně zavedených s cílem zpomalit šíření infekce znamená, že se lidé začínají vracet k nákupům v kamenných obchodech.
Tržby v obchodech, které jsou v USA otevřeny alespoň jeden rok, v prvním čtvrtletí vzrostly o šest procent. Není v nich zahrnutý prodej pohonných hmot. Analytici podle společnosti Refinitiv čekali růst o 0,86 procenta. První čtvrtletí finančního roku Walmart uzavřel v dubnu. Růst tržeb z prodeje přes internet ale polevil a činil 37 procent ve srovnání s růstem o 74 procent před rokem a o 69 procent v předchozím čtvrtletí.
Walmart nyní počítá s růstem celoročního zisku do deseti procent. Dosud uváděl, že mu zisk ve finančním roce 2022 pravděpodobně trochu klesne. McMillon přesto varoval, že letošní druhé pololetí se ponese ve větší nejistotě, než je jinak běžné.
Zdroj: ČTK
"Každý týden navštíví maloobchodní řetězec Walmart přibližně 220 milionů zákazníků. Oslovuje je hlavní myšlenka Walmartu, která spočívá v hesle prodávat více za méně."