Výsledky Kofoly – možný konec na polském trhu
Kofola dnes ráno představila kvartální hospodářské výsledky. Firmě se dařilo zejména v České republice a na Slovensku.
Kofola dnes ráno představila kvartální hospodářské výsledky. Firmě se dařilo zejména v České republice a na Slovensku. V Polsku se naopak trápí. Dle společnosti si její značky v Polsku nevytváří silnou pozici. Kofola tak do konce roku chce najít příležitost expandovat formou nových akvizic. Pokud se jí to nepovede, zváží odchod z polského trhu.
Hrubý zisk před odpisy a úroky EBITDA vzrostl o 23,2 procenta na 97 milionů korun. Provozní zisk EBIT dosáhl ztráty 37,3 milionu korun.Oproti loňské vyšší ztrátě došlo tedy ke zlepšení přibližně o 57 milionů korun. Čistý zisk po zdanění dosáhl ztráty 68 milionů korun, podobně jako loni. Celkové tržby meziročně rostly o 6,7 procenta na 1,4 miliardy korun. Bez polského trhu by ale rostly o 10,9 procenta. Tržby na českém trhu ze zvýšily o 14 procent díky silným výsledkům produktů Kofola, Rajec a Vinea. Adriatický region rostl o 17 procent díky Chorvatsku. Značka salaterií a fresh barů UGO zaznamenala růst přibližně o 32 procent.
Majoritní vlastník AETOS navíc navrhuje zvýšení dividendy. Letos chce vyplatit 16,20 korun na akcii. To je o 3,30 korun více než v loňském roce, kdy výplata byla ve výši 13,50 korun na akcii.
[sc:articleform id=10 articleid=586]