Vegetariánské firmy dobývají trhy
Zatímco v Indii je vegetariánství běžné a hlásí se k němu více než třetina obyvatel...
Zatímco v Indii je vegetariánství běžné a hlásí se k němu více než třetina obyvatel, ve většině ostatních zemí dominují konzumenti masa. Lidé ve vyspělém světě však stále častěji řeší své stravovací návyky a jejich dopady na životní prostředí. Tohoto trendu si všimla celá řada zavedených i zcela nových společností, které začaly masově nabízet vegetariánské produkty.
Někteří investoři vidí ve vegetariánských firmách velký potenciál. Vychází z předpokladu, že všechna masová jídla mohou mít svou vegetariánskou napodobeninu. Po nich by postupně mohla narůstat poptávka, což vytváří zajímavé obchodní příležitosti. Vegetariánské verze masových jídel přitom bývají z pohledu strávníků stejně drahé, avšak náklady na výrobu jsou zpravidla nižší. Firmy, které vegetariánské produkty nabízejí, navíc vypadají jako společensky odpovědné a mívají dobrou image.
Nového trendu si ve světě začínají všímat známé řetězce rychlého občerstvení a do svých nabídek zařazují bezmasé produkty. Velký vegetariánský boom se začíná vpisovat i do burzovních indexů. Například US Vegan Climate index, který sdružuje vegetariánské firmy, za poslední rok vyrostl o bezmála 9 procent. Otázkou však zůstává, jak nové produkty bude vnímat široká veřejnost. Jestliže vegetariánský trend nepřijme, může se na celý boom po krátké době zapomenout.
[sc:articleform id=1 articleid=947]