Superb se bude vyrábět v Bratislavě

Výroba Škody Superb se z Kvasin na Rychnovsku přesune do továrny Volkswagenu v Bratislavě...

Superb se bude vyrábět v Bratislavě
 Redakce
Redakce

Výroba Škody Superb se z Kvasin na Rychnovsku přesune do továrny Volkswagenu v Bratislavě, uvedly Hospodářské noviny (HN) s odvoláním na důvěryhodné zdroje. Škoda Auto na dotaz ČTK označila informace za spekulace a nebude je komentovat, řekla ČTK mluvčí firmy Martina Gillichová. Spekulace o přesunu výroby Superbu se objevují už delší dobu, zatím je nikdo nepotvrdil.

"Spekulace ohledně budoucího výrobního programu nekomentujeme," řekla Gillichová na dotaz ČTK. Do Bratislavy se má podle HN přesunout výroba nové generace Superbu, která dorazí na trh nejspíše v roce 2022. Vývoj Superbu má podle Hospodářských novin pokračovat v Česku. Spolu se Superbem se má do Bratislavy přesunout i Volkswagen Passat, jehož vývoj se má přesunout také do ČR, uvedly HN.

Reklama


O přesunu výroby Superbu se spekuluje již delší dobu. Odbory v čele s předákem Jaroslavem Povšíkem ho kritizují. Povšík označil přesun modelů za tažení proti Škodě, kromě Superbu má Česko podle něj přijít také o výrobu Škody Kodiaq nebo Seatu Ateca.

Reklama


Informaci o přesunu výroby Superbu z České republiky na Slovensko přinesl také magazín Automobilwoche. "Rozhodli jsme se zvýšit kapacitu tamního závodu," citují Hospodářské noviny šéfa koncernu VW Herberta Diesse, který se takto vyjádřil pro Automobilwoche.


Jedním z důvodů přesunu Superbu do Bratislavy mohou být nižší výrobní náklady, podle Diesse sou náklady na výrobu na Slovensku srovnatelné s Tureckem, kde původně koncern plánoval postavit novou továrnu. Výroba na Slovensku má být levnější než v Česku nebo Německu.


V červenci koncern Volkswagen oznámil, že plány na stavbu nové továrny v Turecku zastavil. Za rozhodnutím je údajně propad poptávky v důsledku koronavirové krize. Volkswagen už loni plány na výstavbu továrny v Turecku odložil kvůli mezinárodní kritice tureckých vojenských operací v Sýrii.


Podle automobilového experta ze serveru iDnes Františka Dvořáka jsou klasické sedany velikosti Superbu v Evropě na ústupu, vytlačují je především vozy kategorie SUV a je tedy logické, že pro ně Škoda potřebuje uvolnit kapacity. Koncern chce takto reorganizovat výrobu, aby se technicky společné modely vyráběly pohromadě. Již nyní se v Kvasinách vyrábí společně Karoq s příbuzným Seatem Ateca.


"Jestli bude trend poklesu prodejů superbu i jeho koncernového příbuzného Volkswagenu Passat pokračovat, je možné, že aktuálně v Mladé Boleslavi vyvíjená nová generace bude poslední. V tomto ohledu to je pro Škodu v ČR z pohledu budoucnosti výroby vlastně dobrá zpráva. Superb jako vrcholový model značky má vysokou přidanou hodnotu a marži, ovšem moderní SUV jsou na tom velmi podobně. V tomto ohledu to vlastně pro Škodu není z praktického a ekonomického hlediska velká nebo fatální změna, jde hlavně o ten pocit Škodováků, že jim vlajková loď odplouvá z domácí fabriky," řekl Dvořák ČTK.


O přesunu Superbu se výrazně spekulovalo již v roce 2018. Volkswagen poté oznámil, že tento model škodovce zůstane, navíc se měly v České republice do roku 2023 začít vyrábět modely rodiny Passat.


V Mladé Boleslavi Škoda Auto vyrábí model Fabia, Fabia kombi, Scala, Kamiq, Octavia, Enyaq a částečně Karoq. Škoda Superb a Kodiaq se vyrábí v Kvasinách na Rychnovsku, kde se produkuje také další část SUV Karoq.


Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 lidí, z toho v ČR téměř 34.000.


Zdroj: ČTK



"Automobilový průmysl byl výrazně zasažen koronavirovou krizí. Lidé kvůli vysoké míře nejistoty odkládají dražší nákupy do budoucnosti, což výrazně snižuje prodeje nových automobilů."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS
Reklama

Vědomosti dne

Jak obchodovat s akciemi

Svět velkých financí a tradingu na burzách je nyní otevřenější, než kdy dřív. Investiční strategie, které byly dříve výsadou malé skupiny finančníků, jsou dnes přístupné každému, kdo si zřídí účet u brokera, kterých je celá řada. Než se ale investor vrhne do světa obchodování akcií, měl by znát základní termíny a principy.

Proč cena zlata stále roste?

Zlato je cenný kov, který provází lidstvo po tisíciletí. Vždy bylo symbolem bohatství a napříč věky vždy dokázalo udržet svou hodnotu. A právě v tom spočívá jeho přitažlivost pro investory. Je to aktivum, které dlouhodobě obstálo přes všechny krize a ekonomické turbulence. Proč je zlato dobrá investice a proč jeho cena dlouhodobě roste?

Jak začít investovat

Investování je jedním ze způsobů, jak se účinně bránit proti inflaci a ochránit své peníze. Základem však je, poznat nejprve své možnosti, preference a stanovit si realistická očekávání. Váš investiční plán by měl počítat se třemi základy investování - výnosem, rizikem a likviditou.

Reklama
Reklama