Lidé začínají realizovat odloženou spotřebu
Podle březnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních...
Podle březnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 5,0 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 12,1 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U potravin a pohonných hmot naopak došlo k meziročnímu poklesu očištěných tržeb.
Lidé i nadále nakupují výrazně více po internetu. E-shopy zaznamenaly v březnu meziroční růst tržeb o 36,2 procenta. S tím, jak se budou otevírat kamenné prodejny, lze očekávat, že se sníží tempo růstu tržeb realizovaných přes internet. Nelze však předpokládat, že se situace vrátí do doby před propuknutím pandemie.
Na dané téma si můžete poslechnout více v podcastu:
<iframe style="border: none" src="//html5-player.libsyn.com/embed/episode/id/19002743/height/90/theme/custom/thumbnail/yes/direction/backward/render-playlist/no/custom-color/00263e/" height="90" width="100%" scrolling="no" allowfullscreen webkitallowfullscreen mozallowfullscreen oallowfullscreen msallowfullscreen></iframe>
Z meziročního pohledu si v březnu polepšily specializované prodejny s výrobky pro domácnost, které ohlásily růst tržeb o 18,8 procenta. Vyšší meziroční tržby ohlásily i prodejny s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci či prodejny s počítači a komunikační technikou. Naopak pokles tržeb nadále trápil prodejny s oděvy a obuví. V následujících měsících proto možná skončí v bankrotu některé módní značky.
[sc:articleform id=10 articleid=1558]
"Lidé si v pandemii naspořili peníze, které postupně začnou utrácet. Díky tomu dojde k realizaci odložené spotřeby, což výrazně podpoří tržby obchodníků. Již nyní jsou patrné výrazné meziroční růsty tržeb u prodejů motorových vozidel. Data však částečně zkresluje nízká srovnávací základna z minulého roku."