Dropbox zaznamenal mimořádný úspěch v IPO
Akcie firmy Dropbox v den svého uvedení na burzu (pátek 23. března) zahájily obchodování o neuvěřitelných 38 procent výše...
Akcie firmy Dropbox v den svého uvedení na burzu (pátek 23. března) zahájily obchodování o neuvěřitelných 38 procent výše, než byla poslední indikativní cena večer před samotným zahájením obchodování. Výsledek společnosti Dropbox je přímo famózní. Akciové trhy totiž v čele s technologickým indexem Nasdaq ztrácely téměř každý z posledních čtrnácti dní před IPO. Celkem tak přišly zhruba o 10 procent.
Takto velké IPO zažily trhy naposledy před rokem. Tehdy na burze debutovala technologická společnost Snapchat. Uvedení na burzu naceňuje společnost Dropbox na částku zhruba 8 miliard korun. Firma dává uživatelům zdarma možnost používat její online úložiště a další produkty, jako například digitální kolaborativní software. Uživatelé zaplatí za službu až poté, co se rozhodnou využít větší kapacitu online úložiště.
Dropbox říká, že 300 z jeho 500 milionů neplatících zákazníků má podobné vlastnosti jako současní platící zákazníci. Zde vidí společnost obrovský potenciál pro jejich konverzi. V současnosti platí Dropboxu za služby méně než jedno procento všech uživatelů. Firmě i přesto rostou ročně tržby kolem třiceti procent. Aby tento růst udržela, potřebuje každý rok získat několik milionů nových platících zákazníků. Tento úkol však není jednoduchý.
Známý americký komentátor akciových trhů Jim Cramer nazval Dropbox “králem cloudu”. Konkurenty firmy jsou taková technologická esa jako například Amazon, Google nebo Microsoft. Akcie společnosti Dropbox se po IPO obchodují za zhruba 8,5násobek očekávaných tržeb příštího roku a 124násobek očekávaných zisků roku 2019.