investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Ranní zpravodaj: Velké technologické společnosti byly hnacím motorem dění na trhu

18.04.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Prodej elektromobilu Xiaomi je vyšší, než firma čekala

18.04.2024
EVautoprodejčína

Výrobce čipů TSMC zvýšil čtvrtletní tržby i zisk

18.04.2024
AIakcietechnologietržbytsmc

Ranní zpravodaj: Dow Jones v úterý přerušil šestidenní sérii ztrát

17.04.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Výroční zpráva Kofoly potvrdila výsledky

14.04.2023

Provozní zisk je 1,11 miliardy korun...

Výroční zpráva nápojářské skupiny Kofola potvrdila předběžné výsledky za loňský rok zveřejněné v únoru. Provozní zisk firmy před odpisy (ukazatel EBITDA) dosáhl 1,11 miliardy korun, tedy o 1,6 procenta méně než v roce 2021. Tržby meziročně vzrostly o 18,7 procenta na 7,88 miliardy korun. Kofola to dnes sdělila ČTK. Výsledky hodnotí jako úspěšné.

"Rok 2022 byl, již potřetí v řadě, náročným rokem. Růst cen energií a klíčových materiálů představoval další výzvu, se kterou se domácí nápojářská firma vypořádala dokonce lépe, než čekal trh," uvedla Kofola.

Růst nákladů na energie a suroviny skupina velmi pocítila zejména na klíčovém trhu v Česku a na Slovensku, kde sice tržby meziročně vzrostly o 18 procent (v prodaných litrech o šest procent), ale ukazatel EBITDA o sedm procent poklesl. Velmi úspěšná byla Kofola v jadranském regionu, tržby jí tam vzrostly téměř o 15 procent (v prodaných litrech o osm procent) a dosáhla i zlepšení na úrovni EBITDA, a to téměř o tři procenta.

"Celkový výsledek, kdy ukazatel EBITDA za celou Skupinu Kofola poklesl o 1,6 procenta, je tak ve světle všech loňských událostí více než dobrý a dosáhli jsme jej díky obrovskému nasazení našich zaměstnanců a loajalitě našich zákazníků," uvedl finanční ředitel Martin Pisklák.

Velmi pozitivní byl podle Kofoly i vývoj v prvním letošním čtvrtletí, které má ale na roční ukazatel EBITDA vždy nejmenší vliv. "Tržby meziročně vzrostly o 13 procent, pokles v prodaných litrech, se kterým je v této makroekonomické situaci nutné počítat, představuje osm procent," uvedla Kofola.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Kofola má více než 2000 zaměstnanců. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.


Zdroj: ČTK

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top