investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Ranní zpravodaj: Americké akcie si v pondělí oddechly

27.02.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Ranní zpravodaj: Americké akcie se obchodovaly smíšeně

26.02.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Berkshire Hathaway dosáhla rekordního čistého zisku

26.02.2024
akcieinvesticetržby

Ryanair zvažuje desetiprocentní zdražení letenek

26.02.2024
aerolinkycenaprodejstrategie

Streamovací služba Spotify najme stovky lidí, aby povzbudila prodej reklamy

19.10.2021

Provozovatel největší světové služby pro streamování hudby Spotify najme stovky lidí v Evropě...

Provozovatel největší světové služby pro streamování hudby Spotify najme stovky lidí v Evropě, Austrálii a Kanadě, aby povzbudil prodej reklamy a zvedl příjmy od lidí, kteří si nepředplácejí jeho služby. Ti totiž tvoří většinu zákazníků. Řekl to šéf reklamního oddělení firmy Lee Brown.

"V Evropě, Austrálii a Kanadě zvyšujeme počet našich marketingových pracovníků v divizi prodeje reklamy o více než 70 procent," uvedl Brown. "Investujeme do naší reklamní činnosti. Pokud jde o dlouhodobou strategii, myslím si, že pryč jsou dny, kdy reklama tvořila méně než deset procent našich celkových příjmů,“ citovala ho agentura Reuters.


Spotify získává příjmy z předplatného a z reklamy zobrazované neplatícím uživatelům. Reklamní byznys utrpěl s příchodem pandemie, ale letos se vrací k růstu. Z 365 milionů aktivních uživatelů měsíčně tvoří ty s reklamou 210 milionů. To představuje zhruba 12 procent celkových příjmů.


Příjmy z reklamy zvyšuje i rostoucí obliba podcastů. Spotify jich ve druhém čtvrtletí nabízelo 2,9 milionu, což je nárůst téměř o 12 procent proti předchozím třem měsícům. Nejenže tak firma získává více uživatelů, ale tím, že podcasty bývají delší, dávají i více prostoru pro reklamu.


Podle analytiků softwarové společnosti Morningstar reklama nejenže firmě Spotify přináší příjmy, ale také jí snižuje náklady. "Vede k menšímu počtu přehrávaných skladeb a následně k nižším platbám licenčních poplatků,“ uvedli analytici.


Zdroj: ČTK
Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

„Spotify byla založena v roce 2006 ve Stockholmu. V roce 2010 Světové ekonomické fórum označilo společnost Spotify za technologického průkopníka. V roce 2020 se Spotify stala nejstahovanější hudební aplikací ve Spojených státech.“

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top