Nakousnuté jablko je nejhodnotnější značkou na světě
Podle žebříčku časopisu Forbes dosahují některé značky astronomických hodnot...
Podle žebříčku časopisu Forbes dosahují některé značky astronomických hodnot. Tou úplně nejcennější značkou je Apple s odhadovanou hodnotou 205,5 miliardy dolarů. Na druhém místě se s výrazným odstupem umístila značka Google, která byla oceněna na 167,7 miliardy dolarů. Třetí nejcennější značkou je Microsoft. Naprostou nadvládu technologických společností potvrzují i další značky v pořadí, kterými jsou Amazon a Facebook.
Legendární značka Coca-Cola skončila na šestém místě. Výrazně tak porazila konkurenční značku Pepsi, která obsadila 29. místo. Mezi fastfoody jednoznačně vede značka McDonald's, která uzavírá první desítku. Konkurenční značka KFC se umístila na 86. místě.
Nejcennější automobilovou značkou je Toyota, která skončila na devátém místě. Hodnota značky Toyota je výrazně vyšší, než je tomu u druhé automobilky v pořadí - Mercedes-Benz. Třetí místo mezi automobilkami obsadila značka BMW. Značka Škoda se nedostala do první stovky nejhodnotnějších značek na světě.
V žebříčku se umístily i značky společností, které mají kontroverzní pověst. Například 23. místo obsadila značka Marlboro, která je spojována se vznikem smrtelných onemocnění. O něco lepší pověst má značka výrobce alkoholických nápojů Budweiser, která se umístila hned za výrobcem cigaret. Značka Huawei obsadila 97. místo, přestože je v poslední době spojována s možnými bezpečnostními riziky.
[sc:articleform id=1 articleid=904]
"Na území Spojených států vznikla řada silných technologických společností, které hrají významnou roli v americké ekonomice. Hospodářství Evropské unie se více spoléhá na automobilový průmysl, v rámci kterého vzniká řada nových technologií. Společnosti jako Apple, Google či Microsoft nám však chybí."