H&M spustí svůj internetový second hand Sellpy v dalších 20 zemích EU
Švédský internetový second hand Sellpy bude k dispozici zájemcům v dalších dvaceti evropských...
Švédský internetový second hand Sellpy bude k dispozici zájemcům v dalších dvaceti evropských zemích. Firma, kterou vlastní oděvní řetězec H&M, sází na to, že bude nadále růst poptávka po udržitelné módě. Celkem tak budou moci nabídky internetového obchodu využít lidé ve 24 zemích. Vyplývá to z dnešního sdělení H&M. Které země to budou, ale firma neupřesnila.
Sellpy se stará o celý proces prodeje, od vyzvednutí zboží přímo u prodejců doma, přes fotografování po jeho prodej a dopravu. Provoz ve Švédsku firma zahájila v roce 2014. V současnosti mohou jejich služeb využívat zájemci také v Německu, Rakousku a Nizozemsku.
Firma uvedla, že prodej použitého oblečení je jedním z nejrychleji rostoucích segmentů v módním průmyslu. "Každý zakoupený použitý oděv šetří zdroje naší planety. Poptávka na našich nových trzích rychle roste," uvedl ředitel pro expanzi Gustav Wessman.
H&M kupila první podíl v Sellpy v roce 2015. Od té doby investovala do firmy více než 20 milionů eur (509 milionů Kč) a nyní ve firmě vlastní zhruba 70procentní podíl, řekl Wessman agentuře Reuters. Podle svých internetových stránek má Sellpy více než 500 zaměstnanců a na svých stránkách prodala už více než deset milionů položek.
Zdroj: ČTK
"Koronavirus výrazně snížil poptávku po nákupu formálních oděvů, protože vedl k rušení společenských akcí. Poptávka po ležérní módě vykázala vyšší míru stability, přesto ji lze označit za nedostatečnou. V následujících měsících proto může dojít ke krachům některých módních značek."