investice.cz /magazín

Vaše investiční příležitosti

Proč je probíhající rally na amerických trzích předčasná

27.01.2023
akcieburzaekonomikausa

Intelu klesly ve čtvrtletí tržby i zisk

27.01.2023
inteltechnologietržby

Cena zlata vzrostla téměř o pětinu za 3 měsíce

26.01.2023
ekonomikainvesticepenízezlato

American Airlines jsou zpět v zisku

26.01.2023
aerolinkytržbyusa

Moët Hennessy Louis Vuitton

06.01.2023

Světová jednička mezi výrobci luxusního zboží s neoslabující poptávkou a atraktivní cenou.

Zkráceně LVMH je holdingová společnost se sídlem ve Francii a je to přední světový konglomerát v oblasti luxusního zboží. Akcie LVMH od začátku roku 2022 klesly o 25 % a tak v současnosti akumulace těchto akcií zní atraktivně. Vzhledem k tomu, že LVMH v minulosti překonávala trh jak v růstu podnikání, tak v akumulaci hodnoty, násobek P/E nižší než 20x lze považovat za relativně atraktivní. LVMH vlastní mnoho předních světových luxusních značek, včetně Louis Vuitton a Dior. LVMH se v posledních několika letech mimořádně dařilo díky účinnému a intenzivně financovanému marketingu. Hospodářské podmínky se zhoršují, ale lze předpokládat, že LVMH to dokáže přečkat a zároveň obohatit investory. Růst je v současné době fantastický a téměř každé oddělení roste tempem přes 20 %, bez známek zpomalení. LVMH překonává své konkurenty téměř ve všech ukazatelích. Investor by se měl na LVMH zaměřit pouze v případě, že zvažuje expozici v oblasti luxusu. LVMH by se měla obchodovat s prémií vůči svým kolegům, nyní se ale obchoduje se slevou.


Finanční kondice společnosti je v perfektním stavu. Tržby jsou kontinuálně v růstu, pokud ignorujeme pandemický propad v 1. polovině 2020. S tržbami rostou i marže, což přispívá k větší akumulaci zisků uvnitř společnosti. Na každou akcii společnosti tak náleží větší množství kapitálu každým rokem. 

Úspěch LMVH

LMVH je vysoce ziskový a rostoucí podnik. Úspěch je založený na vlastnictví předních luxusních značek. Soustředěná snaha v oblasti etiky a zodpovědné výroby povede dále k prohloubení konkurenční výhody společnosti. LVMH je v dobré kondici pro období před námi, které pravděpodobně můžeme označit za medvědí trh. Klíčovou roli v investičním případu LVMH hraje 75 světově známých značek. Vlastnictví některých z nejfantastičtějších luxusních značek na světě umožnilo společnosti využít působivého růstu na tomto trhu. Ačkoliv je vlastnická struktura společnosti pro některé analytiky velkým zdrojem nejistoty, je třeba poznamenat, že vysoká úroveň rodinného vlastnictví je často spojena s dlouhodobě lepší výkonností ceny akcií. Kupříkladu, investiční banka Credit Suisse zjistila, že v letech 2006 až 2020 rodinné podniky – definované jako podniky s 20 % a více rodinného vlastnictví – překonávaly výkonnost nerodinných podniků o 3,7procentního bodu každoročně. Skupina si může dovolit obrovskou přirážku u svých výrobků, což se odráží v její vysoké hrubé marži. To je pravděpodobně (spíše než růst) největším ukazatelem síly její značky. A to je obzvláště přitažlivé, když je inflace vysoká, jako je tomu nyní. To znamená, že zvýšení vstupních nákladů by mělo mít relativně malý dopad na zisk, a zároveň to naznačuje, že zákazníci pravděpodobně překousnou jakékoli zvýšení cen potřebné k zachování marží. Postpandemická měnová stimulace neúměrně obohatila již tak bohaté lidi. Luxusní značky vlastněné LVMH se zaměřují na bohatší lidi, to je jeden z hlavních důvodů, proč společnost tento medvědí trh pravděpodobně přečká v dobrém stavu. Schopnost tlačit ceny vzhůru se odráží i v přesvědčení managementu, že loňské zlepšené marže přetrvají (hrubé marže vzrostly z 66,2 % na 68,3 %, zatímco provozní marže se zvýšily z 21,3 % na 26,7 %). Důležité je, že některá pozoruhodná zvýšení cen v roce 2021, nezabránila tomu, aby většina podniků LVMH překonávala širší konkurenční trh s luxusem. LMVH má navíc dobrou expozici v relativně defenzivních kategoriích, jako jsou kožené zboží, lihoviny a kosmetika. Je tedy méně cyklická než její luxusní konkurenti a vykazuje velmi silnou rozvahu a trvale vysokou konverzi hotovosti. To znamená, že LVMH má dobrou pozici pro nejisté ekonomické prostředí.


Autor: Mgr. Timur Barotov

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top