Spotify zvýšila tržby o 17 procent, přibylo prémiových abonentů
Provozovatel největší světové služby pro streamování hudby Spotify ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil tržby...
Provozovatel největší světové služby pro streamování hudby Spotify ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil tržby o 17 procent na 2,17 miliardy dolarů (46,8 miliardy Kč). Počet předplatitelů prémiové služby, která této švédské společnosti generuje většinu tržeb, v posledním kvartálu vzrostl meziročně o 24 procent a přesáhl 155 milionů. Poptávka po streamování hudby se za pandemie covidu-19 zvýšila.
Tržby překonaly odhady analytiků, kteří je odhadovali na 2,15 miliardy dolarů. Zatímco na tržbách z reklamy se pandemie podepsala negativně, příznivě ovlivnila počet nových předplatitelů.
Firma kromě placené prémiové služby nabízí i bezplatnou službu, kterou podporuje reklama. Celkový počet jejích aktivních měsíčních uživatelů vzrostl o 27 procent na 345 milionů.
Spotify nicméně očekává, že tržby a počet abonentů prémiové služby v letošním prvním čtvrtletí nedosáhne odhadů analytiků, a to kvůli nejistotě ohledně trvání pandemie. Firma předpovídá tržby v rozmezí 1,99 až 2,19 miliardy dolarů a počet předplatitelů prémiového obsahu 155 a 158 milionů.
"Spotify byla založena v roce 2006 ve Stockholmu. V roce 2010 Světové ekonomické fórum označilo společnost Spotify za technologického průkopníka. V roce 2020 se Spotify stala nejstahovanější hudební aplikací ve Spojených státech."