Firmy čelí novému problému: Nedostatek zasedacích místností po pandemii
Po několika letech práce na dálku kvůli pandemii COVID-19 se firmy v ČR začínají potýkat s novým problémem – nedostatkem zasedacích místností. Tento problém vznikl po tom, co během pandemie mnoho firem zrušilo nadbytečné kancelářské prostory a společné zasedačky.

Nyní, když se zaměstnanci vracejí zpět do kanceláří, zjišťují, že těchto prostor není dostatek.
S rostoucím počtem zaměstnanců, kteří se vracejí do kanceláří po dlouhé době práce na dálku, je nutné čelit i novým výzvám. Podle průzkumu společnosti Savills v říjnu 2024 dosáhla obsazenost kanceláří v Praze 61 %, což je výrazný nárůst oproti roku 2022, kdy byla obsazenost o 23 % nižší. Tento trend souvisí s hybridním modelem práce, kdy si zaměstnanci stále kombinují práci v kanceláři a práci z domova. S tímto návratem ale narůstá i potřeba vybavených zasedacích místností pro interní schůzky, konferenční hovory a videokonference.
Technické vybavení pro efektivní videokonference
Ačkoliv se může zdát, že videokonference nevyžadují speciální místnosti, pravý opak je pravdou. Kvalitní videokonference vyžadují nejen kvalitní technické vybavení, ale i vhodné prostředí – to zahrnuje dobrou akustiku, klidné místo bez okolního hluku a správné osvětlení. Pokud jsou tyto podmínky nedostatečné, může to negativně ovlivnit nejen průběh schůzky, ale i celkový profesionální dojem.
„Nedostatečné podmínky pro videokonference mohou výrazně ovlivnit image firmy,“ upozorňuje Andrej Hronec ze společnosti Audiopro. „Rušivé zvuky, špatná akustika nebo nevhodné osvětlení mohou narušit koncentraci účastníků a tím i efektivitu schůzky.“
Chyby firem při zajišťování vybavení zasedaček
I když firmy investují do moderního technického vybavení pro zasedací místnosti, některé z nich dělají chyby, které mohou způsobit znehodnocení této investice. Mnohé firmy si vybavení pořizují online bez konzultace s odborníky, což často vede k problémům s kompatibilitou nebo funkcionalitou.
„Setkáváme se s firmami, které si objednají vybavení online, ale když jim to nefunguje tak, jak by chtěli, obracejí se na nás, aby to opravili. Bohužel, některé investice již nelze vrátit zpět,“ říká Michal Černý ze společnosti zasedackynaklic.cz. „Ideálně by měl být odborník zapojen do procesu budování zasedačky od začátku,“ dodává.
Další chybou je pořízení profesionálního vybavení, které pak znehodnotí nevhodný detail, například kamerka za nízkou cenu, čímž dojde k degradaci celkového vybavení místnosti. Takové chyby mohou firmám způsobit problémy nejen během interních schůzek, ale i při externích jednáních.
Jak zajistit kvalitní zasedací místnost
Pro efektivní a profesionální zasedací místnost je důležité kombinovat kvalitní techniku s dobrou akustikou a správným uspořádáním prostoru. K tomu by měla být přizvána odborná firma, která dokáže navrhnout optimální řešení. Kvalitně vybavené zasedací místnosti totiž nejen že zvyšují efektivitu komunikace, ale také pozitivně ovlivňují image firmy při externích jednáních.
Pokud tedy vaše firma čelí problému s nedostatkem zasedacích místností, investice do kvalitního vybavení a odborného poradenství se vyplatí. Koneckonců, efektivní a profesionální prostředí je základem pro úspěšné obchodní jednání a dobrý pracovní výkon.