Jak si povede herní průmysl?
Prodeji her se obecně dobře daří v době solidního ekonomického růstu, kdy lidé na tyto zbytné položky z kategorie...
Prodeji her se obecně dobře daří v době solidního ekonomického růstu, kdy lidé na tyto zbytné položky z kategorie zábavy mají dostatek prostředků. Lidé kupují hry jak pro sebe, tak jako dárek pro své blízké.
Ne všem herním firmám se daří, obor má své vítěze a poražené a jejich řady se v tomto oboru často cyklicky mění podle toho, jak se nově vydaná hra po komerční stránce vydaří. Příkladem dříve úspěšné firmy, jejíž sláva možná doznívá, je firma Rovio, známá hrou Angry Birds, jejíž akcie po nevalných výsledcích a výhledu ztratily zhruba polovinu své hodnoty během jednoho dne. Pozitivním příkladem může být například firma Electronic Arts, jejíž akciím se v posledních 18 měsících velmi dařilo a která není tolik závislá ne jednom titulu či jedné sérii her. Úspěšným případem je nově vydaná hra Kingdom Come, jejíž tvůrci z Warhorse Studios získali část prostředků mimo jiné formou platformy Kickstarter a na burze z jejich úspěchu profitovat nelze.
Ekonomice se celosvětově nebývale daří, nezaměstnanost je nízká, mzdy rostou, ceny her příliš nerostou, dolar oslabuje, takže hry, které se kupují v amerických dolarech, jsou pro "našince" i zákazníky z jiných nedolarových zemí relativně i o 20 procent levnější než před rokem. Hernímu průmyslu by se tedy mohlo dařit i nadále, pokud světová ekonomika příliš nezpomalí. Konkurence ale nespí a nových her je celá řada. Hráči jsou po čase přelétaví a odcházejí k další hře, která je zaujme. Proto zisky z dalších nákupů v rámci dané hry se mohou snižovat.