investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Ranní zpravodaj: Americké akcie si v úterý připsaly zisky napříč všemi sektory

24.04.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Tržby Tesly poprvé za čtyři roky klesly

24.04.2024
EVakcieautoteslatržby

Výsledky Boeingu překonaly očekávání

24.04.2024
akcieboeingtržbyusa

Ranní zpravodaj: Americké akcie se v pondělí odrazily ode dna

23.04.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Volkswagen přiznal, že zpráva o přejmenování značky byl jen aprílový žert

31.03.2021

Volkswagen přiznal, že zpráva o přejmenování značky na americkém trhu na...

Volkswagen přiznal, že zpráva o přejmenování značky na americkém trhu na Voltswagen of America byl jen aprílový žert a marketingový tah. Potvrdil tak informaci, kterou dříve přinesla agentura Reuters. Firma za oznámení o přejmenování čelila kritice na sociálních sítích, kde uživatelé připomínali její emisní skandál a vyčítali jí, že dlouhé roky obelhávala zákazníky i úřady.

"Společnost Volkswagen of America nebude měnit název na Voltswagen. Zpráva o přejmenování byla v duchu aprílového žertu. Měla přitáhnout pozornost k uvedení elektromobilu SUV ID.4 na trh a naznačit náš závazek, přinést elektrická auta všem," uvedl mluvčí firmy a dodal, že se Volkswagen k věci ještě podrobně vyjádří.


Změna názvu podle úterní tiskové zprávy měla vstoupit v platnost v květnu. Divize tento krok označila za "veřejnou deklaraci budoucích investic podniku do elektromobility". Dodala, že označení Voltswagen bude používat u všech modelů poháněných elektřinou, zatímco auta s tradičním pohonem budou mít emblém VW.


Volkswagen znamená v překladu lidový vůz. Nový název pak odkazoval na jednotku elektrického napětí volt.


Druhý největší výrobce automobilů na světě hodlá letos dodávky elektrických vozidel zdvojnásobit. Do elektrifikace a digitalizace chce do roku 2025 investovat 16 miliard eur (418 miliard Kč) a do té doby celosvětově prodávat milion elektromobilů ročně.


Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že nainstaloval asi do 11 milionů naftových aut po celém světě software, který umožňoval manipulovat s testy. Na pokuty, náhrady a právní náklady už firma v souvislosti s dieselovou aférou vynaložila více než 32 miliard eur.


Zdroj: ČTK



"Automobilový průmysl byl výrazně zasažen koronavirovou krizí. Lidé kvůli vysoké míře nejistoty odkládají dražší nákupy do budoucnosti, což výrazně snižuje prodeje nových automobilů."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top