Tržby obchodníků v červenci vzrostly

04.09.2020

Podle červencových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu růstu maloobchodních tržeb o 1,9 procenta. K výraznému zvýšení tržeb o 5,9 procenta došlo u nepotravinářského zboží. Pokles tržeb o 2,2 procenta byl zaznamenán u potravin. Bez očištění dat o kalendářní vlivy dopadly statistiky maloobchodních tržeb lépe, když vykázaly meziroční růst o 3,0 procenta.

Nejvyšší zájem přetrvával o nákupy zboží přes internet a zásilkové služby, kde byl vykázán růst tržeb o 20,9 procenta. Někteří lidé se sice vrátili k nákupům do kamenných prodejen, nicméně mnozí si v průběhu pandemie koronaviru zvykli na nové formy nakupování, u kterých setrvávají i po otevření kamenných obchodů.


Na dané téma si můžete poslechnout více v podcastu:


 

Tržby ve specializovaných prodejnách, kde lidé nakupují výrobky pro rekreaci, kulturu a sport, vzrostly o 10,1 procenta. Podobné to bylo u tržeb za počítačovou a komunikační techniku, které vzrostly o 10,0 procenta. Tržby za výrobky pro domácnost rovněž vykázaly dynamický růst o 7,3 procenta.

 

Naopak tržby za prodej oděvů a obuvi klesly o 2,4 procenta. Koronavirus výrazně snížil poptávku po nákupu formálních oděvů, protože vedl k častějšímu využívání práce na home office. Naopak poptávka po tričkách či polokošilích vykázala vyšší míru stability. Oděvním a obuvním společnostem škodí propad cestovního ruchu, protože turisté tvoří důležitou část poptávky.

 

Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel se meziročně snížily o 10,5 procenta. Neočištěné tržby klesly rovněž o 10,5 procenta. Přestože lze červenec hodnotit výrazně lépe než předchozí měsíce, stále je zřejmý problém automobilek s odbytem. Kromě důsledků pandemie koronaviru jsou problematické i přísné emisní limity.


Formulář odeslán!

Děkujeme za vyplnění kontaktního formuláře!

Zaujal Vás tento článek? Jste investor?

Nechte nám na sebe spojení, ozveme se Vám zpět.


Četl/a jsem Zásady ochrany osobních údajů a uděluji souhlas se zpracováním svých osobních údajů za podmínek v něm uvedených.



"Koronavirus výrazně snížil poptávku po nákupu formálních oděvů, protože vedl k častějšímu využívání práce na home office. Oděvním společnostem rovněž škodí propad cestovního ruchu, protože turisté tvoří důležitou část poptávky. Mnohé oděvní společnosti proto hlásí obří propady zisků, které mohou vyústit v existenční problémy."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Mohlo by vás také zajímat

Zlatá horečka ztrácí na síle

24.09.2020

V srpnu letošního roku vystoupala cena zlata na svou historicky nejvyšší úroveň 2 075 dolarů...

Hodnota Tesly klesla o 50 miliard dolarů

23.09.2020

Po pádu akcií společnosti Nikola Corporation zažil sešup na burze i další výrobce...

Akcie Nikola Corporation se zřítily o třetinu

22.09.2020

Generální ředitel společnosti Nikola Trevor Milton oznámil, že rezignoval na svou...

BHS
Získejte náskok ve světě investic
Děkujeme za Váš zájem. Zajímavé novinky ze světa investic Vám dorazí na email.
Do té doby můžete informace získávat třeba sledováním našeho magazínu.

Četl/a jsem Zásady ochrany osobních údajů a uděluji souhlas se zpracováním svých osobních údajů za podmínek v něm uvedených.

Ozvěte se
+420 255 710 710 +420 255 710 710