investice.cz

Vaše investiční příležitosti

Tržby obchodníků v červenci vzrostly

04.09.2020

Podle červencových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu růstu maloobchodních tržeb o 1,9 procenta. K výraznému zvýšení tržeb o 5,9 procenta došlo u nepotravinářského zboží. Pokles tržeb o 2,2 procenta byl zaznamenán u potravin. Bez očištění dat o kalendářní vlivy dopadly statistiky maloobchodních tržeb lépe, když vykázaly meziroční růst o 3,0 procenta.

Nejvyšší zájem přetrvával o nákupy zboží přes internet a zásilkové služby, kde byl vykázán růst tržeb o 20,9 procenta. Někteří lidé se sice vrátili k nákupům do kamenných prodejen, nicméně mnozí si v průběhu pandemie koronaviru zvykli na nové formy nakupování, u kterých setrvávají i po otevření kamenných obchodů.


Na dané téma si můžete poslechnout více v podcastu:


 

Tržby ve specializovaných prodejnách, kde lidé nakupují výrobky pro rekreaci, kulturu a sport, vzrostly o 10,1 procenta. Podobné to bylo u tržeb za počítačovou a komunikační techniku, které vzrostly o 10,0 procenta. Tržby za výrobky pro domácnost rovněž vykázaly dynamický růst o 7,3 procenta.

 

Naopak tržby za prodej oděvů a obuvi klesly o 2,4 procenta. Koronavirus výrazně snížil poptávku po nákupu formálních oděvů, protože vedl k častějšímu využívání práce na home office. Naopak poptávka po tričkách či polokošilích vykázala vyšší míru stability. Oděvním a obuvním společnostem škodí propad cestovního ruchu, protože turisté tvoří důležitou část poptávky.

 

Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel se meziročně snížily o 10,5 procenta. Neočištěné tržby klesly rovněž o 10,5 procenta. Přestože lze červenec hodnotit výrazně lépe než předchozí měsíce, stále je zřejmý problém automobilek s odbytem. Kromě důsledků pandemie koronaviru jsou problematické i přísné emisní limity.


Formulář odeslán!

Děkujeme za vyplnění kontaktního formuláře!

Zaujal Vás tento článek? Jste investor?

Nechte nám na sebe spojení, ozveme se Vám zpět.


Četl/a jsem Zásady ochrany osobních údajů a uděluji souhlas se zpracováním svých osobních údajů za podmínek v něm uvedených.



"Koronavirus výrazně snížil poptávku po nákupu formálních oděvů, protože vedl k častějšímu využívání práce na home office. Oděvním společnostem rovněž škodí propad cestovního ruchu, protože turisté tvoří důležitou část poptávky. Mnohé oděvní společnosti proto hlásí obří propady zisků, které mohou vyústit v existenční problémy."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Mohlo by vás také zajímat

Americká banka Morgan Stanley za čtvrtletí zvýšila čistý zisk o 150 procent

16.04.2021

Americká investiční banka Morgan Stanley v prvním čtvrtletí zvýšila čistý zisk o...

ČNB souhlasila se zvýšením podílu PPF v Monetě na 28,36 procenta

16.04.2021

Tanemo ze skupiny PPF obdrželo souhlas České národní banky ke zvýšení svého...

Ceny pohonných hmot dělají řidičům vrásky na čele

15.04.2021

Ceny pohonných hmot se začínají měnit již jen v řádu haléřů za týden, což...

top