investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Ranní zpravodaj: Americké akcie se v pondělí odrazily ode dna

23.04.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Ranní zpravodaj: Index S&P 500 skončil v pátek pod úrovní 5 000 bodů

22.04.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky

22.04.2024
akcieekonomikainflaceusa

Zadlužení veřejného sektoru mírně kleslo

22.04.2024
ekonomikačesko

Toyota v pololetí zůstala největší automobilkou podle počtu prodaných aut

02.08.2021

Japonský výrobce aut Toyota Motor zůstal v prvním pololetí letošního roku největší automobilkou...

Japonský výrobce aut Toyota Motor zůstal v prvním pololetí letošního roku největší automobilkou na světě podle počtu prodaných aut. Druhý skončil dlouholetý konkurent Volkswagen. Uvedla to agentura Kjódó s odvoláním na údaje od automobilek.

Toyota za leden až červen prodala celosvětově rekordních 5,47 milionu vozů. Její prodej stoupl o 31,3 procenta. Číslo zahrnuje i minivozy vyráběné dceřinou společnosti Daihatsu Motor a nákladní vozy Hino Motors. Volkswagen ve stejném období prodal 4,98 milionu vozů, o 27,9 procenta více než před rokem.


Toyota je jedničkou v prodeji za první pololetí již druhým rokem za sebou. To potvrzuje, že se jí daří výrazně oživit z počátečních dopadů pandemie nemoci covid-19, a je relativně odolná i vůči globálnímu nedostatku čipů.


Globální nedostatek čipů přiměl výrobce aut po celém světě, včetně Toyoty a Volkswagenu, omezit výrobu. Vrhl tak stín na celý automobilový průmysl. Pandemie výrazně zvýšila poptávku po polovodičích, které se používají v řadě výrobků, od herních konzolí a notebooků po automobily.


Loni se Toyotě podařilo získat od Volkswagenu po pěti letech zpět korunu nejprodávanějšího výrobce aut na světě. Toyota loni prodala 9,528 milionu vozů, zatímco Volkswagen 9,305 milionu. Oběma společnostem loni prodej kvůli pandemii klesl.


Zdroj: ČTK




"Japonská automobilka Toyota chce mít do roku 2035 již jen uhlíkově neutrální továrny."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top