investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Ranní zpravodaj: Akcie na Wall Street rostly a navázaly na rekordní rally

22.03.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Firmě Nike za třetí čtvrtletí klesl zisk o pět procent

22.03.2024
světtržbyusa

Tržní hodnota firmy Apple klesla o 113 miliard dolarů

22.03.2024
akcieappleregulace

Ranní zpravodaj: Trh práce USA na začátku roku 2024 nadále překvapuje růstem

21.03.2024
ekonomikapráceusa

Stellantis od června 2023 zruší smlouvy s evropskými prodejci svých 14 značek

20.05.2021

Automobilová skupina Stellantis od června 2023 zruší smlouvy s evropskými prodejci a...

Automobilová skupina Stellantis od června 2023 zruší smlouvy s evropskými prodejci a servisy svých 14 značek. Firma dnes uvedla, že má v plánu tuto síť restrukturalizovat. Skupina předpokládá, že restrukturalizací sítě ročně ušetří pět miliard eur (127,5 miliardy Kč), upozornil italský deník Milano Finanza.

Čtvrtá největší automobilka světa bere v potaz nadcházející regulaci odvětví a síť distribuce a navazujících služeb chce lépe přizpůsobit nástupu elektrických aut, uvedla skupina. Nynější smlouvy vypoví na konci měsíce. Prodejci a servisy budou mít dva roky na přizpůsobení. Novou distribuční síť Stellantis vybere po vypovězení smluv.


Skupina chce prosadit model distribuce, který se zakládá na síti zastupující více značek. Zákazníci budou podle společnosti těžit z toho, že budou moci vše spojené s vozem vyřešit na jednom místě, které bude poskytovat širší spektrum služeb.


Skupina Stellantis vznikla spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Fúze přivedla dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.


Lobbistická skupina Evropská rada pro automobilový obchod a opravy (CECRA) uvedla, že bude průběh restrukturalizace bedlivě sledovat. Připomněla, že rakouský soud nedávno značce Peugeot zakázal, aby se na platbách prodejcům odrážely výsledky z dotazníků spokojenosti klientů, a stejně tak zakázal dotovat ceny vozů v prodejnách, jež vlastní automobilka.


Zdroj: ČTK




"Většina z nich časem ztrácí na hodnotě. Některé vozy ale hodnotu v čase naopak udrží, získávají a dále zvyšují. Jen je třeba vědět, o jaké vozy se jedná. Nový seriál IKONY Vám napoví. Legendy. Youngtimery. Rarity. Závodní speciály. Poznejte blíže automobily, které patří do fondu kvalifikovaných investorů Engine Classic Cars na Youtube BH Securities."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top