investice.cz

Vaše investiční příležitosti

Škoda chce za deset let prodávat v Evropě víc než polovinu aut na elektřinu

24.06.2021

Automobilka Škoda Auto plánuje do roku 2030 prodávat v Evropě 50 až 70 procent elektromobilů. Nyní je to méně než pět procent. Kvůli tomu chystá nejméně tři další čistě elektrické modely, které budou cenou i velikostí pod modelem Enyaq. Emise vyráběných aut by měly v porovnání s loňským rokem za deset let klesnout o polovinu. Značka chce mít zároveň nejnižší náklady v porovnání s evropskými konkurenty a rentabilitu tržeb nejméně osm procent. Vše je součástí nové firemní strategie Next Level - Škoda Strategy 2030, kterou dnes novinářům představil předseda představenstva Thomas Schäfer.

Automobilka se rovněž chce do roku 2030 stát jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě a vedoucí evropskou značkou v Indii, Rusku a severní Africe. To jí má zajistit globální prodejní potenciál kolem 1,5 milionu aut. Toho chce dosáhnout posílením pozice v segmentu cenově dostupných vozů. Příkladem je model Fabia se základní cenou pod hranicí 14.000 eur, tedy asi 355.000 korun. Pomoci mají i menší elektromobily. V Indii vyvinutý model Kushaq chce firma nabízet i na dalších trzích.


Českou republiku chce automobilka podle Schäfera proměnit v centrum rozvoje elektromobility, a zajistit tak stávající pracovní místa a vytvořit nová. Ve všech třech českých výrobních závodech se budou do roku 2030 vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty. Aktuálně se v Mladé Boleslavi už vyrábějí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridní modely Superb iV a Octavia iV i pro modely dalších koncernových značek. Začátkem příštího roku bude navíc v Mladé Boleslavi zahájena výroba bateriových systémů pro koncernovou platformu MEB, na níž je postaven model Enyaq. Automobilka navíc společně s partnery pracuje na posílení stabilní dodavatelské struktury pro další rozvoj elektromobility.


Každý zákazník by měl být v budoucnu schopen hned napoprvé a intuitivně ovládat svůj nový vůz nebo službu od značky. Prvním takovým projektem je PowerPass, který umožňuje jednoduché a pohodlné nabíjení elektrifikovaných modelů značky Škoda. Bude k dispozici na více než 30 trzích a umožní nabíjení na více než 210.000 nabíjecích stanicích v Evropě. Automobilka dále rozšiřuje koncept virtuálního showroomu a vytyčila si za cíl prodávat už v roce 2025 každý pátý vůz on-line.


Do deseti let má každou čtvrtou pozici v managementu zastávat žena. Česká automobilka bude při transformaci podporovat vzdělávání zaměstnanců a v letech 2022 až 2030 do této oblasti bude investovat téměř 500 milionů eur s hlavním cílem zajistit pracovní místa i v budoucnosti.

.

Zdroj: ČTK




"Koronavirová krize vytváří nebývale vysoká makroekonomická čísla kvůli nízké srovnávací základně z minulého roku. Například průmyslová produkce v dubnu 2021 byla meziročně vyšší o 55,1 procenta. K růstu nejvíce přispěla výroba motorových vozidel, která se zvýšila o 446,5 procenta."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Mohlo by vás také zajímat

Twitter zavede funkci spropitného celosvětově a také v bitcoinech

25.09.2021

Internetová sociální síť twitter se rozhodla rozšířit funkci, která uživatelům umožňuje jednoduše...

Facebook od roku 2016 investoval přes 13 mld. USD do bezpečnostních opatření

23.09.2021

Americká společnost Facebook dnes na blogu oznámila, že od roku 2016 investovala přes 13 miliard dolarů...

Evergrande slíbila, že uhradí úroky z domácích dluhopisů splatné ve čtvrtek

23.09.2021

Hlavní divize zadlužené čínské realitní společnosti Evergrande oznámila, že včas uhradí úroky z...

top