investice.cz

Vaše investiční příležitosti

Pfizer plánuje investovat do rozšíření výroby v Belgii 1,2 miliardy eur

03.12.2022
evropainvesticepandemie

Šéf FEDu Jerome Powell ubral na jestřábí rétorice

02.12.2022
akcieekonomikainflaceusa

Tesla předala firmě PepsiCo svůj první nákladní elektromobil Semi

02.12.2022
EVautoprodejtesla

Bývalý šéf kryptoburzy FTX popřel pokus o podvod

01.12.2022
kryptopenízesoud

Ředitel Ferrari z osobních důvodů skončil

11.12.2020

Generální ředitel automobilky Ferrari Louis Camilleri (65) po téměř dva a půl letech skončil ve funkci...

Generální ředitel automobilky Ferrari Louis Camilleri (65) po téměř dva a půl letech skončil ve funkci. Z osobních důvodů se rozhodl odejít do důchodu, oznámila dnes automobilka. Jeho funkci bude prozatím vykonávat předseda správní rady John Elkann, než se automobilce podaří najít nástupce.

Informovaný zdroj agentuře Reuters řekl, že rozhodnutí Camilleriho přišlo poté, co se potýkal se zdravotními problémy a v posledních týdnech byl kvůli nemoci covid-19 hospitalizován. Nyní se zotavuje doma, ale jeho nemoc nebyla příčinou rozhodnutí o odchodu do důchodu.


Camilleri byl jmenován ředitelem Ferrari v červenci 2018 po nečekaném úmrtí bývalého generálního ředitele Sergia Marchionneho. Za dobu jeho působení se akcie Ferrari zařadily mezi akcie s nejlepším výkonem v automobilovém sektoru, protože poptávka po autech firmy zůstala vysoká i v době pandemie. Minulý měsíc cena akcie na burze v Miláně stoupla až na nový rekord 182,95 eura (4820 Kč). Automobilce se také podařilo rozšířit modelové řady vozidel a jejich prodej, aniž by to podkopalo exkluzivitu, díky které se vozy Ferrari prodávají s výraznou přirážkou, a zisk.


Zisk Ferrari před úroky, daní a odpisy (EBITDA) vzrostl ve třetím čtvrtletí o 6,4 procenta na 330 milionů eur. Firma dodala v uplynulém čtvrtletí na trh 2313 vozů, což bylo o sedm procent méně než ve stejném období loni. Obrat klesl o tři procenta na 888 milionů eur. Na vině ovšem nebyl obchod s automobily a jejich součástmi, kterému se dařilo lépe než ve stejnou dobu loni, ale slabší prodej motorů firmě Maserati a dalším týmům formule 1. Menší byly i příjmy od sponzorů a ze soutěže formule 1 samotné.


Zdroj: ČTK



"Příběh Ferrari začíná v roce 1947, kdy první vůz Ferrari 125 S projel branami továrny v Maranellu."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top