investice.cz

Vaše investiční příležitosti

Firmě Nike kvůli silnějšímu dolaru a růstu nákladů klesl zisk o 22 %

30.09.2022
akciesvěttržbyusa

Akcie Porsche první den na burze zprvu posílily, ale uzavřely na emisní ceně

30.09.2022
VWakcieburzaiponěmecko

Philipu Morris ČR stoupl v pololetí zisk o 5,8 %

29.09.2022
podnikánítržbyčesko

O akcie Porsche je zájem, Volkswagen jejich cenu stanovil na 82,50 eura

29.09.2022
VWakcieautoburzaipo

Prodej značek Volkswagen a Audi loni kvůli pandemii klesl

12.01.2021

Prodej hlavní, stejnojmenné značky německé automobilky Volkswagen i luxusní značky Audi loni klesly...

Prodej hlavní, stejnojmenné značky německé automobilky Volkswagen i luxusní značky Audi loni klesly. Důvodem byla pandemie, která přinesla řadu omezení pohybu, což se dotklo i výroby a prodeje aut po celém světě. Prodej hlavní značky Volkswagenu se snížil o 15 procent na 5,3 milionu, prodej Audi pak o 8,3 procenta na 1,69 milionu vozů. Vyplývá to z údajů, které dnes automobilky zveřejnily.

V západní Evropě se prodej značky Volkswagen snížil o 23,4 procenta a v Severní Americe o 17,1 procenta. Nejnižší pokles zaznamenala Čína, kde byl odbyt nižší o 9,9 procenta.


Prodej elektrických vozů Volkswagen se však zvýšil o 158 procent na 212.000. "Jsme na cestě k tomu, abychom splnili náš cíl – stát se lídrem trhu s bateriovými elektrickými vozy," řekl ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstätter.


Značce Audi se však podařilo zhruba o pět procent zvýšit prodej na svém nejdůležitějším trhu, kterým je Čína. V Evropě však odbyt aut klesl o 19,5 procenta, v USA pak o 16,7 procenta. V Německu se odbyt propadl o 21,1 procenta.


Automobilka Audi ale upozornila na mimořádný výkon v posledním čtvrtletí loňského roku. Poprvé její čtvrtletní prodej překonal 500.000 vozů, uvedla agentura DPA.


Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, která také patří do skupiny Volkswagen, loni dodala zákazníkům po celém světě 1,004.800 vozů. To je o 19,1 procenta méně než v roce 2019.


Zdroj: ČTK



"Automobilový průmysl byl výrazně zasažen koronavirovou krizí. Lidé kvůli vysoké míře nejistoty odkládají dražší nákupy do budoucnosti, což výrazně snižuje prodeje nových automobilů."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top