V lednu vykázaly internetové obchody meziroční pokles tržeb o 5,7 procenta...
V lednu došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 8,5 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 14,8 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U pohonných hmot se tržby zvýšily o 7,8 procenta a u potravin o 0,4 procenta. Tržby za prodej a opravy motorových vozidel však klesly o 10,1 procenta.
V lednu vykázaly internetové obchody meziroční pokles tržeb o 5,7 procenta. Tento údaj je však zkreslen vysokou srovnávací základnou z předchozího roku, kdy docházelo k uzavírání kamenných prodejen. Lze říct, že význam e-shopů na celkových tržbách obchodníků dlouhodobě roste a pandemie tento růst akcelerovala. Nyní však dochází k upozadění efektů pozorovaných při koronavirové krizi.
Astronomický růst tržeb o 199,2 procenta hlásí prodejny s oděvy a obuví. Dařilo se i obchodům zaměřeným na další specializovaný sortiment. Tržby u výrobků pro kulturu, sport a rekreaci vzrostly o 30,9 procenta. Podobně se tržby za výrobky pro domácnost zvýšily o 27,2 procenta. Skvělé výsledky hlásí i prodej kosmetiky, farmaceutických výrobků či počítačové techniky. Ukazuje se tak, že vysoká inflace zatím příliš neodrazuje spotřebitele od utrácení.
„Pandemie prudce zvýšila zájem lidí o nakupování na internetu. S koncem nejtvrdších koronavirových opatření se však část zákazníků vrátila do kamenných prodejen. To vedlo k poklesu tržeb v e-shopech. Nicméně do stavu před pandemií se nevracíme a mnohé kamenné obchody začínají fungovat i jako výdejny zboží zakoupeného na internetu.“
Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHSJestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.