investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Ranní zpravodaj: Velké technologické společnosti byly hnacím motorem dění na trhu

18.04.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Prodej elektromobilu Xiaomi je vyšší, než firma čekala

18.04.2024
EVautoprodejčína

Výrobce čipů TSMC zvýšil čtvrtletní tržby i zisk

18.04.2024
AIakcietechnologietržbytsmc

Ranní zpravodaj: Dow Jones v úterý přerušil šestidenní sérii ztrát

17.04.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Maloobchod prochází radikální transformací

07.04.2021

Podle únorových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu poklesu...

Podle únorových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu poklesu maloobchodních tržeb o 3,0 procenta. Lidé kvůli pandemii téměř přišli o povánoční výprodeje v lednu a ani únor nepřinesl výrazný nárůst spotřeby domácností. Kvůli přísným restrikcím, které omezují mobilitu obyvatelstva, se snížily tržby za prodej pohonných hmot o 7,5 procenta. U nepotravinářského zboží tržby klesly o 4,6 procenta.

Nadále musely zůstat uzavřené mnohé obchody, což zákazníky nutilo více nakupovat po internetu, kde byl zaznamenán růst tržeb o 41,7 procenta. Jedná se o jeden z hlavních důsledků pandemie, který zásadně proměňuje charakter maloobchodního prodeje. Online nakupování se v průběhu koronavirové krize stalo běžné pro většinu české populace a oslovilo i seniory.

 

Na dané téma si můžete poslechnout více v podcastu:



Naopak mnozí obchodníci z kamenných prodejen, kteří dosud nespustili e-shopy, balancují na hraně přežití. O své zákazníky přišli a není jisté, že se k nim po odeznění pandemie vrátí. Lidé si totiž zvykli nakupovat po internetu, kde mohou snadno porovnávat ceny. Díky tomu mohou ušetřit, a navíc nakupovat z pohodlí domova bez rizika nákazy koronavirem.

 

Velmi špatně jsou na tom obchodníci s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci, kteří hlásí pokles tržeb o 36,5 procenta. Ještě hůře jsou na tom obchodníci s oděvy a obuví, kterým se propadly tržby o 69,0 procenta. V době pandemie se výrazně snížila poptávka po nákupu formálních oděvů, protože neprobíhají společenské akce. V následujících měsících lze proto očekávat ohlášení bankrotu některých módních značek.


Zaujal Vás tento článek? Jste investor?

Nechte nám na sebe spojení, ozveme se Vám zpět.

Formulář odeslán!

Děkujeme za vyplnění kontaktního formuláře!





"Kamenné prodejny se předělávají na výdejny zboží nakupovaného po internetu. Obchodníci, kteří nereflektují trend přechodu do online prostředí, jsou vytlačováni z trhu. V přímém přenosu tak můžeme sledovat radikální transformaci maloobchodního prodeje vyvolanou pandemií koronaviru."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top