Celosvětově využívaný poskytovatel služeb v rostoucím odvětví cestovního ruchu.
Přehled
TripAdvisor je přední online cestovní společnost. Provozuje globální platformu pro poradenství v oblasti cestování, která spojuje největší okruh potenciálních cestovatelů na světě s partnery v oblasti cestování prostřednictvím bohatého obsahu, nástrojů pro porovnávání cen a online rezervací a souvisejících služeb pro destinace, ubytování, cestovní aktivity, zážitky a restaurace. Obsahuje více než 1 miliardu recenzí a názorů na téměř 8 milionů míst včetně hotelů a dalších ubytovacích zařízení, restaurací, zážitků, leteckých společností a plaveb. Společnost spolupracuje s předními online cestovními kancelářemi, jako jsou Expedia a Booking.
Obchodní činnosti
Společnost většinu svých tržeb inkasuje ze dvou segmentů: z 60 % hotely, média a webová platforma a ze 35 % zážitky a stravování. V prvním segmentu je největším zdrojem příjmů reklama založená na proklikáváni reklam na webových stránkách Tripadvisor, která se skládá především z kontextově relevantních rezervačních odkazů na webové stránky jejích partnerů v cestovním ruchu. V segmentu zážitků a stravování společnost poskytuje informace a služby, které spotřebitelům umožňují vyhledávat a rezervovat aktivity a atrakce v oblíbených cestovních destinacích, a to jak prostřednictvím Viatoru, své specializované nabídky zážitků, tak na webových stránkách a mobilních aplikacích Tripadvisor. Rovněž poskytuje spotřebitelům možnosti rezervace cestovních aktivit a zážitků na webových stránkách partnerů, včetně některých předních světových leteckých společností, hotelových řetězců a online i offline cestovních kanceláří. Dále taky poskytují informace a služby, které cestovatelům umožňují vyhledávat a rezervovat rekreační a krátkodobé pronájmy nemovitostí, včetně plnohodnotných domů, kondominií, vil, plážových nemovitostí, chat a chalup.
Geografické rozdělení tržeb
Společnost sídlí v americkém Massachusetts a generuje téměř 60 % svých příjmů v USA. Dalším největším trhem je Velká Británie, kde společnost dosahuje přibližně 30 % příjmů. Společnost má přibližně 35 poboček v Severní Americe, Evropě, Asii a Tichomoří a Jižní Americe, které slouží především jako obchodní kanceláře, sídla dceřiných společností a pro mezinárodní aktivity.
Prodej a marketing
Aby společnost zvýšila návštěvnost svých stránek, propaguje své služby prostřednictvím různých marketingových kanálů, včetně přímého marketingu domény a různých online a offline marketingových kanálů, včetně online vyhledávačů (především Google), sociálních médií, e-mailů a v posledních letech také prostřednictvím televizní reklamy na značky. V letech 2021, 2020 a 2019 společnost zaznamenala výdaje na reklamu ve výši 282 milionů USD, 118 milionů USD a 423 milionů USD.
Finance
Cena akcie společnosti se v současnosti pohybuje kolem 18,5 USD, což je zhruba na úrovni, kde se cena pohybovala v roce 2020, krátce po vypuknutí pandemie. Společnost tak v roce 2020 měla záporný čistý zisk -289 mil. USD a tržby pouhých 604 mil. USD. V porovnání, za předchozí rok se očekává, že tržby budou ve výši 1 480 mil. USD a čistý zisk ve výši 13 mil. USD. Cena akcie je tak z tohoto fundamentálního pohledu nesprávně naceněná a měla by být vyšší. Tržby jsou v růstovém trendu a analytici neočekávají, že by se měly zhoršovat i navzdory ekonomickému zpomalení. Očekává se, že bude příjemně růst EBITDA marže a pomaleji i čistý zisk. Společnost má výrazně kladný čistý dluh, díky čemuž nehrozí problémy s dluhy a eventuálně bankrot.
Autor: Mgr. Timur Barotov
Investiční upozornění
Analýzy slouží pouze pro informační účely a jsou poskytovány v rámci informační podpory klientům Společnosti, nejde o investiční poradenství či poradenskou službu, neboť tyto činnosti Společnost nenabízí a neprovádí. Analýzy slouží pouze pro informační účely a nepředstavují žádnou nabídku či výzvu uzavřít smlouvu týkající se investičního nástroje nebo investiční služby. Analýzy v žádném případě nepředstavují formu jakéhokoli individualizovaného doporučení zákazníkovi, neberou v úvahu situaci a osobní poměry jednotlivých zákazníků, jejich finanční situaci, znalosti, zkušenosti, cíle nebo potřeby a jejich záměrem není doporučit konkrétní investiční nástroje nebo strategie konkrétním zákazníkům. Investiční nástroje zmíněné v analýzách nemusí být vhodné pro každého investora. Analýzy, včetně informací a názorů v nich obsažených, nelze mechanicky použít k nákupu, prodeji či jiné dispozici s investičními nástroji.
Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.