investice.cz /magazín

Vaše investiční příležitosti

Společnost Twitter poskytne firmám více kontroly nad reklamami

10.12.2022
marketingstrategietechnologietwitter

ČEZ nakoupí za 2,5 miliardy korun plynové kogenerační jednotky

09.12.2022
energetikaplynČEZ

Americký úřad chce zablokovat převzetí Activision Blizzard Microsoftem

09.12.2022
akvizicemicrosoftusa

Volkswagen investuje do kmenové továrny 460 milionů eur

08.12.2022
EVVWautoněmecko

SNOWFLAKE Inc.

21.01.2020

O společnosti Snowflake

Společnost byla založena v roce 2012, Sídlo má v Kalifornii (San Mateo), Svoje podnikání zaměřili na datové služby, založené na cloudové technologii. Datawarehouse nenabízí jen ukládání a správu dat, ale i analytické služby použitelné pro další vývoj zákazníků. Společnost založili tři odborníci na Datawarehousing, Benoit Dageville, Thierry Cruanes a Marcin Zukowski. Dageville und Cruanes pracovali předtím u společnosti Oracle. Zukowski byl spoluzakladatel holandského startupu Vectorwise. V červnu 2015 byly plně zprovozněny cloudové služby a Datawarehouse, společnost získává prostředky od investorů. Služby začíná používat prvních osmdesát klientů.

Společnost od té doby prodělala masivní růst. K 31.6. 2020 měla 2,037 zaměstnanců v 19 zemích. Celkový počet platících klientů dosáhl počtu tří tisíc, včetně největších společností, díky čemuž obrovsky vzrostly tržby. (viz účetní výkazy ve zprávě). Mezi zákazníky patří Adobe, Akamai, AXA, Capital One, Experian, Factset, Dropbox, Lionsgate, McKesson, Office Depot, Sainsbury, Sony, Strava, US Foods a mnozí další.

Snowflake provozuje služby od roku 2014 na Amazon Web Services, od 2018 na Microsoft Azure. Od roku 2019 využívá platformu Google Cloud. 16. září 2020 se uskutečnil vstup na NYSE prostřednictvím IPO. Společnost získala nové zdroje, měla důvod slavit, získala 3,4 miliardy USD. Podařilo se uskutečnit největší IPO softwarové společnosti v historii burzy a největší celkové IPO za rok 2020.

Vývoj a rozšiřující se služby

Společnost začíná nabízet své služby od roku 2014, podařilo se navázat spolupráci se společnostmi Capital One, Sony, Adobe, McKesson. Capital One se podílela v roce 2016 na tržbách 11%. Společnost SNOWFLAKE Inc. přizpůsobila svoje možnosti a strukturu obchodní nabídky služeb tak, aby se mohla zaměřit na velké zákazníky, kteří vykazovali velkou poptávku po cloudových službách.

Služby a řešení pro Capital One byly základem pro vybudování platformy služeb, které zlepšují datové zpracování, bezpečnost a dostupnost a umožňují zrychlení datových analýz. Níže uvedený obrázek ukazuje ukazuje průběh rozšiřování cloudových služeb.

Současná struktura nabídky služeb

Společnost Snowflake Inc. využívá cloudové technologie své konkurence, musí vynakládat prostředky na použití jejich infrastruktury. Nakupuje většinu služeb u Amazon Web Services, který provozuje data warehouse Redshift. Také je využívána cloudová platforma Googlu, BigQuery a Microsoft Azure. Uvedené společnosti mají vyšší finanční a technické zdroje, mají vybudované zázemí, trh a reputaci. Přesto Snowflake Inc. vykazuje rostoucí počty zákazníků a hlavně tržeb. Důvodem je především přístup k inovacím.

Společnost bere potřeby zákazníků velmi vážně a soustavně upravuje svoje služby tak, aby nabízely něco, co je potřebné a co konkurence nemá. Především se jedná o integraci různých datových typů, zajištění masivní škálovatelnosti bez ztráty výkonu, možnost inteligentní optimalizace výkonu bez nutnosti správy, uživatelsky snadný přístup a používání. Jak kanadská společnost Shopify zjednodušila a zatraktivnila obchod pomocí své platformy pro on line obchodování a pro maloobchodní systémy prodejních míst, tak stejným přispěla Snowflake, Inc. k lepší využitelnosti a zatraktivnění cloudových datawarehousových řešení.

Nabízí se využití skutečné globální sítě, kde tisíce organizací využívají data s téměř neomezeným rozsahem, souběžností a výkonem. Je možné bezproblémové zpracování ve více veřejných cloudech, vytváří se podmínky pro datové analýzy, zpracování a vyhodnocení.

10 největších akcionářů

Silné a pozitivní faktory

Jedná se o jednu z nejrychleji rostoucích softwarových společností. 174% činí roční nárůst tržeb v roce 2019, Pro rok 2020 očekáváme více než 100 % nárůst tržeb.
Služby společnosti mají vysokou přidanou hodnotu, nalezení možností jak poskytovat lepší služby než poskytovatelé veřejných cloudových platforem přineslo výše uvedený nárůst tržeb.
Silná expanze do okolních zemí, poskytování globálních služeb.
Výše vlastního jmění: 87 % bilanční sumy, Získání obrovského objemu vlastních zdrojů po IPO.
Očekávané Free Cash Flow pro rok 2020 25 miliard USD.
Velmi zkušené vedení, zakladatelé stále pozitivně ovlivňují společnost.
Společnost expanduje spolu se svými stávajícími zákazníky, spolu s rostoucími objemy dat a využíváním služeb a produktů.
Koordinovaná tvorba nástrojů a aplikací pro analýzu dat.
Dalším faktorem pro růst kursu mohou být pozitivní zprávy o vývoji a upevňování pozice společnosti natrhu.
Následky Covidu společnosti spíše nahrávají, celková změna návyků a obchodních zvyklostí povede k další poptávce po kvalitních cloudových službách.

Slabé a negativní faktory

Silná konkurence: Společnost působí na veřejných cloudových platformách Microsoft (Azure Synapse), Amazon (AWS Redshift) and Google (BigQuery). Musí přinášet lepší řešení, aby se udržela. Teradata corp. Poskytuje databázové služby a software pro zpracování a analýzu velkých objemů dat pro velké společnosti.
Nelze očekávat dosahování zisku v horizontu příštích tří let, toto však nemá vliv na chod společnosti.
Vysoké vlastní jmění dokáže eliminovat ztráty, zásoba hotových a likvidních prostředků odpovídá úspěchu dosaženém při IPO. Stav hotových prostředků k 30.9. 2020 3,9 mld USD.
Nárůst tržeb je stále rostoucí, ale zpomaluje. Má klesající změny mezi periodami. Pro další posouzení vývoje kursu nemůžeme počítat s dosahováním zisku.

Momentum

Výše uvedený obrázek ukazuje momentum, což je přesnější odhad pro změnu trendu, měří jeho sílu a rychlost. Momentum se počítá jako rozdíl dvou kursových hodnot s určitým odstupem (5 - 25 dnů). Náš graf uvažuje odstup 10 dní. Změna trendu se pak pozoruje na průsečících se středovou linií (linie 0). Momentum ke sledovanému období nabývá hodnoty 2,390. Síla ke změně trendu chybí.

Akcie SNOWFLAKE Inc. po uvedení IPO na NYSE v září 2020 zaznamenaly obrovský úspěch a nárůst Equity, vlastní jmění společnosti, dosáhlo hodnoty 5,3 mld USD. Podíl vlastního jmění na bilanční sumě dosáhl 87 %. Tržby společnosti za rok 2019 vzrostly proti roku 2018 o 174 % což doprovázelo nadšení investorů, SNOWFLAKE Inc. dokázal do cloudových služeb přinést významné inovace. K září 2020 tržby vzrostly proti roku 2019 o cca 50 %.

S tímto růstem jsou spojena rizika, Společnost vedle vývoje tržeb společnosti musí hledět také na náklady. Díky obrovskému vlastnímu jmění, které bylo získáno pomocí vstupu na NYSE nedopadá tolik na strukturu bilance druhá strana příběhu o dobývání trhu a růstu tržeb. Společnost pro příštích několik let nebude schopna dosahovat zisku a sama tuto skutečnost ve svých plánech předpokládá. Toto může být vysvětlení pro kursový vývoj. Investoři, kteří drželi akcie před dosažením maximálních hodnot ze začátku prosince 2020, vybrali postupně kursové zisky. Cílová cena se pohybuje na hladině 300 až 310 USD.

Bolingerovo pásmo

Bolingerovo pásmo je indikátor technické analýzy. Umožňuje porovnávat volatilitu a relativní cenové úrovně v průběhu časového období. Indikátor se skládá ze tří křivek tvořící pásmo.

1. jednoduchý klouzavý průměr uprostřed (perioda 20 dní)
2. horní pásmo (klouzavý průměr plus dvojnásobek směrodatné odchylky)
3. dolní pásmo (klouzavý průměr minus dvojnásobek směrodatné odchylky)

Přesnější predikci obratu trendu ve smyslu „kdy“ uvidíme v Bolingerově pásmu. Vzhledem k maximu a poklesu se pásmo díky volatilitě rozšířilo. Spodní hranice pásma může být dosaženo při ceně 260 USD, což by mohlo poskytnout investorům motiv pro opětovné nákupy. Pohyb nad střední hodnotu pásma záleží na nějaké nové informaci. To, že SNOWFLAKE Inc. je úspěšný startup a buduje svou pozici v konkurenci, již trh vstřebal. Bude záležet na dalším vývoji hospodaření a na schopnosti snižovat náklady. Snižování nákladů a rozšiřování pozice na trhu nejde dohromady. Proto je možné očekávat ztrátu i v dalších letech. Březen 2021 by mohl přinést výsledky za konec období. SNOWFLAKE INC. má účetní rok končící lednem 2021.


Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top