Apple zůstal na prvním místě žebříčku nejhodnotnějších značek světa podle Forbes.
Apple jen tak něco nerozhodí. Ani to, když letos oznámil, že jeho stroj na úspěch se zasekl a tržby společnosti v prvním kvartálu roku 2016 poprvé po 13 letech nevykázaly rostoucí křivku.
Apple ale i přes všechny tyhle špatné zprávy zůstal na prvním místě žebříčku nejhodnotnějších značek světa. Cena „nakousnutého jablka“ je podle propočtů Forbesu 154,1 miliardy dolarů což je o 87 procent více než hodnota druhého Googlu. Žebříček nejcennějších světových značek sestavujeme od roku 2010 a Apple zatím žádná jiná společnost nepředběhla.
A zřejmě ani jen tak nepředběhne, Apple na své tradiční konferenci 13.6.2016 uvedl novou verzi mobilního systému iOS s označením 10. Tato desítka by měla symbolizovat počet nových zásadních funkcí.
Takřka polovina veškerých prodaných smartphonů v Americe má ve znaku právě nakousnuté jablko a jen za poslední tři měsíce loňského roku se iPhonů celosvětově prodalo na 75 milionů kusů. Apple ovládl trh se spotřebními technologiemi a to je přesně oblast, kde je síla značky nejdůležitější. A i když mu nyní tržby klesly, tak blížící se představení nového iPhonu 7 zase bezpochyby vyžene tisícovky lidí do front před obchody.
Vůbec nejrychleji rostoucí značkou letošního roku je Facebook. Sociální síť Marka Zuckerberga skončila pátá a oproti loňsku zvedla svou hodnotu o 44 procent. Počet aktivních uživatelů Facebooku vystoupal už na 1,65 miliardy lidí.
Největší propad letos zažila značka IBM, která ztratila 17 procent své hodnoty .
10 nejhodnotnějších značek světa roku 2016:
Společnost |
Hodnota značky v mld. dolarů |
Meziroční rozdíl |
Apple |
154,1 |
6 % |
|
82,5 |
6 % |
Microsoft |
75,2 |
9 % |
Coca-Cola |
58,5 |
4 % |
|
52,6 |
44 % |
Toyota |
42,1 |
11 % |
IBM |
41,4 |
-17 % |
Disney |
39,5 |
14 % |
McDonald´s |
39,1 |
-1 % |
GE |
36,7 |
-2 % |
Stovku nejhodnotnějších značek světa si můžete prohlédnout na: http://www.forbes.com/powerful-brands/list/2/#tab:rank
Zdroj: Forbes.cz, Forbes.com, obrázek cio.com
Autor citovaného článku: Kurt Badenhausen FORBES US
Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.