investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Nio zvažuje další rušení pracovních míst

07.12.2023
EVautoprácečína

SpaceX nabídl další akcie

07.12.2023
akcieburzainvestice

Ranní zpravodaj: Americké akcie v úterý uzavřely smíšeně

06.12.2023
S&P500akcieburzadow jonesnasdaq

Tržby obchodníků klesají již půldruhého roku

06.12.2023
cenaobchodtržbyčesko

Forbs zveřejnil žebříček nejhodnotnějších značek světa, ,,nakousnuté jablko'' stále vede.

14.06.2016

Apple zůstal na prvním místě žebříčku nejhodnotnějších značek světa podle Forbes.

Apple jen tak něco nerozhodí. Ani to, když letos oznámil, že jeho stroj na úspěch se zasekl a tržby společnosti v prvním kvartálu roku 2016 poprvé po 13 letech nevykázaly rostoucí křivku. 

Apple ale i přes všechny tyhle špatné zprávy zůstal na prvním místě  žebříčku nejhodnotnějších značek světa. Cena „nakousnutého jablka“ je podle propočtů Forbesu 154,1 miliardy dolarů což je o 87 procent více než hodnota druhého Googlu. Žebříček nejcennějších světových značek sestavujeme od roku 2010 a Apple zatím žádná jiná společnost nepředběhla.

A zřejmě ani jen tak nepředběhne, Apple na své tradiční konferenci 13.6.2016 uvedl novou verzi mobilního systému iOS s označením 10. Tato desítka by měla symbolizovat počet nových zásadních funkcí.

Takřka polovina veškerých prodaných smartphonů v Americe má ve znaku právě nakousnuté jablko a jen za poslední tři měsíce loňského roku se iPhonů celosvětově prodalo na 75 milionů kusů. Apple ovládl trh se spotřebními technologiemi a to je přesně oblast, kde je síla značky nejdůležitější. A i když mu nyní tržby klesly, tak blížící se představení nového iPhonu 7 zase bezpochyby vyžene tisícovky lidí do front před obchody.

Vůbec nejrychleji rostoucí značkou letošního roku je Facebook. Sociální síť Marka Zuckerberga skončila pátá a oproti loňsku zvedla svou hodnotu o 44 procent. Počet aktivních uživatelů Facebooku vystoupal už na 1,65 miliardy lidí.

Největší propad letos zažila značka IBM, která ztratila 17 procent své hodnoty .

 

10 nejhodnotnějších značek světa roku 2016:

Společnost

Hodnota značky v mld. dolarů

Meziroční rozdíl

Apple

154,1

6 %

Google

82,5

6 %

Microsoft

75,2

9 %

Coca-Cola

58,5

4 %

Facebook

52,6

44 %

Toyota

42,1

11 %

IBM

41,4

-17 %

Disney

39,5

14 %

McDonald´s

39,1

-1 %

GE

36,7

-2 %

Stovku nejhodnotnějších značek světa si můžete prohlédnout na: http://www.forbes.com/powerful-brands/list/2/#tab:rank

 

Zdroj: Forbes.cz, Forbes.com, obrázek cio.com

Autor citovaného článku: Kurt Badenhausen FORBES US

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top