Jedna z největších značek luxusních doplňků na světě patří k prvním, které zdražují...
Francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton ve středu celosvětově zvýší ceny. Reaguje tak na rostoucí náklady na výrobu i na dopravu, řekla dnes agentuře Reuters mluvčí jejího čínského zastoupení. Jedna z největších značek luxusních doplňků na světě patří k prvním, které zdražují, aby v prostředí rostoucích nákladů ochránily marže a zůstaly v zisku.
Zvýšení cen se dotkne obchodů Louis Vuitton po celém světě. Zahrne kožené zboží, módní doplňky a parfémy, uvedla mluvčí. Bližší podrobnosti k rozsahu růstu cen ale nesdělila. "Úprava cen zohledňuje změny ve výrobních nákladech, surovinách, dopravě a také inflaci," uvedla firma.
Někteří blogeři na čínských sociálních sítích napsali, že cena některých modelů kabelek, jako například Capucines a Neverfull, v Číně vzroste o 20 a více procent. Zdroj ale neuvedli. Uvedené kabelky se teď prodávají za 46.500 jüanů (zhruba 158.000 Kč) a 12.000 jüanů (zhruba 41.000 Kč).
Firmy vyrábějící luxusní zboží těžily v čase pandemie z rostoucí poptávky po špičkové módě a doplňcích. Chanel v loňském roce zvýšil ceny některých svých kabelek třikrát. Jeho populární kabelka Classic Flap, která se teď prodává za 8200 USD (177.000 Kč), je téměř o 60 procent dražší než před pandemií v roce 2019.
„Společnost Louis Vuitton spolupracuje se známými celebritami. Patřili mezi ně například Jennifer Lopez, Keith Richards, Kim Kardashian, Madonna, Angelina Jolie či David Bowie.“
Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHSJestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.