investice.cz

Vaše investiční příležitosti

Lidé nakupují léky a vybavují si domovy

05.11.2020

Podle zářijových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziroční stagnaci maloobchodních tržeb. Ke zvýšení tržeb o 2,6 procenta došlo u nepotravinářského zboží. Pokles tržeb o 3,1 procenta byl zaznamenán u potravin. Klesly rovněž tržby za pohonné hmoty o 1,1 procenta.

Již tradičně byl nejvyšší růst zájmu zaznamenán u nákupů přes internet a zásilkové služby, kde byl vykázán růst tržeb o 19,7 procenta. Lidé si v průběhu koronavirové krize zvykají na online nakupování. Tato forma nákupů pravděpodobně zůstane populární i po konci pandemie a trvale změní charakter maloobchodního prodeje.

 

Ve specializovaných prodejnách, kde lidé nakupují počítačové a komunikační zařízení, se zvýšily tržby o 8,1 procenta. Je zřejmé, že lidé i firmy pořizovali novou techniku, aby se připravili na možnost práce z domova a výuku dětí na dálku. Některé IT výrobky, které se ke komunikaci ve virtuálním světě běžně používají, byly dočasně úplně vyprodané.


Na dané téma si můžete poslechnout více v podcastu:


 

Tržby za prodej oděvů a obuvi klesly o 18,0 procenta. Koronavirus výrazně snížil poptávku po nákupu formálních oděvů, protože vedl k rušení společenských akcí. Naopak poptávka po tričkách či polokošilích vykázala vyšší míru stability. Lidé tedy v současné době preferují pohodlné oblečení.

 

Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel se meziročně snížily o 10,0 procenta. Přestože lze září hodnotit lépe než nejkritičtější měsíce letošního roku, stále je zřejmý problém automobilek s odbytem. Kromě důsledků pandemie koronaviru jsou problematické i přísné emisní limity.


Formulář odeslán!

Děkujeme za vyplnění kontaktního formuláře!

Zaujal Vás tento článek? Jste investor?

Nechte nám na sebe spojení, ozveme se Vám zpět.


Četl/a jsem Zásady ochrany osobních údajů a uděluji souhlas se zpracováním svých osobních údajů za podmínek v něm uvedených.



"Lidé si v září dělali zásoby léků. Tržby za farmaceutické a zdravotnické zboží vzrostly o 7,1 procenta, což souvisí s rostoucími čísly o šíření onemocnění COVID-19. Rovněž narůstaly tržby za prodej výrobků pro domácnost o 3,9 procenta. To pravděpodobně souvisí s častějším pobytem lidí ve svých domovech a nutností zajistit si vlastní stravování."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Mohlo by vás také zajímat

Americká banka Morgan Stanley za čtvrtletí zvýšila čistý zisk o 150 procent

16.04.2021

Americká investiční banka Morgan Stanley v prvním čtvrtletí zvýšila čistý zisk o...

ČNB souhlasila se zvýšením podílu PPF v Monetě na 28,36 procenta

16.04.2021

Tanemo ze skupiny PPF obdrželo souhlas České národní banky ke zvýšení svého...

Ceny pohonných hmot dělají řidičům vrásky na čele

15.04.2021

Ceny pohonných hmot se začínají měnit již jen v řádu haléřů za týden, což...

top