investice.cz

Vaše investiční příležitosti

Evropským automobilovým trhům v září dominoval Model 3 od Tesly

26.10.2021
EVautoevropatesla

Cena akcií Volvo Cars bude při vstupu na burzu proti plánům nižší

26.10.2021
akcieautoburzaipo

Řím chce přesvědčit Intel k postavení továrny na výrobu čipů

25.10.2021
evropaintelinvestice

Akcie firmy, která na burzu uvede Trumpovu sociální síť, prudce zpevňují

25.10.2021
akcieburzaipousa

Kofole klesly tržby jen mírně

26.11.2020

Nápojářské skupině Kofola klesly za tři čtvrtletí tržby meziročně o 1,2 procenta na 4,83 miliardy korun...

Nápojářské skupině Kofola klesly za tři čtvrtletí tržby meziročně o 1,2 procenta na 4,83 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) jí ale stoupl o 5,3 procenta na 905,8 milionu korun. Kofola to dnes oznámila v tiskové zprávě.

Za samotné třetí čtvrtletí Kofole tržby vzrostly, o 219,5 milionu na 2,08 miliardy korun, což představuje 11,8 procenta. Hodnota ukazatele EBITDA ve třetím čtvrtletí narostla o 121,2 milionu korun (27,8 procenta) na 556,7 milionu korun. "Kofola si tak vytvořila rezervu na ekonomické výkyvy související s druhou vlnou pandemie koronaviru," uvedla firma.


Generální ředitel Kofoly Jannis Samaras uvedl, že v České republice a na Slovensku skupina oproti loňskému třetímu čtvrtletí utržila o 21,4 procenta více. "V oblasti našeho podnikání o úspěchu roku vždy rozhoduje letní sezona. Jsem rád, že letos jsme jí prošli nejlépe v historii," uvedl Samaras.


Rostly hlavně prodeje sirupů a vod. "Naše sirupy zaznamenaly mezikvartálně tržby vyšší o 20,5 procenta, vody dokonce o 35,5 procenta. K tomuto výsledku přispěla akvizice tradičních minerálních vod Ondrášovky a Korunní, které obohatily letos naše portfolio," uvedl Samaras.


Skupině rostly ve třetím čtvrtletí tržby i v bylinkovém segmentu, tedy u polské firmy Premium Rosa a českého výrobce bylinných směsí Leros. "Do hlavní čajovo-kávové sezony vstupuje firma s novinkou v podobě vlastní značky pravé italské kávy Trepallini, kterou vyvinula ve spolupráci s Italy z rodinné pražírny a kávového institutu ARC," uvedla Kofola.


Nejméně se z portfolia skupiny dařilo značce UGO (freshbary a salaterie), která silně pocítila dopady koronavirových opatření. Pandemie covidu-19 ovlivnila i prodeje v jadranském (adriatickém) regionu, kde při výrazném omezení turismu klesly tržby skupiny o 6,7 procenta.


"Do roku 2020 jsme vstupovali se silnou rozvahou. Za prvních devět měsíců máme ukazatel EBITDA vyšší, než jsme měli loni touto dobou, Ondrášovka s Korunní mají očekávanou výkonnost," uvedl Samaras.


Nadále podle něj platí cíl, kdy ukazatel EBITDA letos firma očekává mezi 950 miliony až miliardou korun. "S ohledem na aktuální dopady pandemie se budeme pohybovat spíše u nižší hranice. Z mého pohledu ale nic nebrání výplatě dividendy ve výši 13,50 Kč na akcii," uvedl ředitel.


"V následujícím období, kdy budou stále přetrvávat celoekonomická omezení, budeme pokračovat v osvědčeném režimu flexibility nákladů a dobrého fázování sezonních výdajů," doplnil Samaras.


Zdroj: ČTK



"V letošním roce Kofola vstoupila do segmentu řemeslných ciderů a limonád nákupem českého výrobce F. H. Prager. Rovněž získala společnosti Karlovarská Korunní a Ondrášovka."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

I zde napíšeme několik vět, které navážou na předchozí text. Tentokrát vedeme možnost využít informace získané sledováním obsahu v praxi a vyzveme lidi, aby využili jeden z investičních produktů a sami se do světa investic zapojili.

top