investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Ranní zpravodaj: Akcie na Wall Street rostly a navázaly na rekordní rally

22.03.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Firmě Nike za třetí čtvrtletí klesl zisk o pět procent

22.03.2024
světtržbyusa

Tržní hodnota firmy Apple klesla o 113 miliard dolarů

22.03.2024
akcieappleregulace

Ranní zpravodaj: Trh práce USA na začátku roku 2024 nadále překvapuje růstem

21.03.2024
ekonomikapráceusa

Kofole klesly tržby jen mírně

26.11.2020

Nápojářské skupině Kofola klesly za tři čtvrtletí tržby meziročně o 1,2 procenta na 4,83 miliardy korun...

Nápojářské skupině Kofola klesly za tři čtvrtletí tržby meziročně o 1,2 procenta na 4,83 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) jí ale stoupl o 5,3 procenta na 905,8 milionu korun. Kofola to dnes oznámila v tiskové zprávě.

Za samotné třetí čtvrtletí Kofole tržby vzrostly, o 219,5 milionu na 2,08 miliardy korun, což představuje 11,8 procenta. Hodnota ukazatele EBITDA ve třetím čtvrtletí narostla o 121,2 milionu korun (27,8 procenta) na 556,7 milionu korun. "Kofola si tak vytvořila rezervu na ekonomické výkyvy související s druhou vlnou pandemie koronaviru," uvedla firma.


Generální ředitel Kofoly Jannis Samaras uvedl, že v České republice a na Slovensku skupina oproti loňskému třetímu čtvrtletí utržila o 21,4 procenta více. "V oblasti našeho podnikání o úspěchu roku vždy rozhoduje letní sezona. Jsem rád, že letos jsme jí prošli nejlépe v historii," uvedl Samaras.


Rostly hlavně prodeje sirupů a vod. "Naše sirupy zaznamenaly mezikvartálně tržby vyšší o 20,5 procenta, vody dokonce o 35,5 procenta. K tomuto výsledku přispěla akvizice tradičních minerálních vod Ondrášovky a Korunní, které obohatily letos naše portfolio," uvedl Samaras.


Skupině rostly ve třetím čtvrtletí tržby i v bylinkovém segmentu, tedy u polské firmy Premium Rosa a českého výrobce bylinných směsí Leros. "Do hlavní čajovo-kávové sezony vstupuje firma s novinkou v podobě vlastní značky pravé italské kávy Trepallini, kterou vyvinula ve spolupráci s Italy z rodinné pražírny a kávového institutu ARC," uvedla Kofola.


Nejméně se z portfolia skupiny dařilo značce UGO (freshbary a salaterie), která silně pocítila dopady koronavirových opatření. Pandemie covidu-19 ovlivnila i prodeje v jadranském (adriatickém) regionu, kde při výrazném omezení turismu klesly tržby skupiny o 6,7 procenta.


"Do roku 2020 jsme vstupovali se silnou rozvahou. Za prvních devět měsíců máme ukazatel EBITDA vyšší, než jsme měli loni touto dobou, Ondrášovka s Korunní mají očekávanou výkonnost," uvedl Samaras.


Nadále podle něj platí cíl, kdy ukazatel EBITDA letos firma očekává mezi 950 miliony až miliardou korun. "S ohledem na aktuální dopady pandemie se budeme pohybovat spíše u nižší hranice. Z mého pohledu ale nic nebrání výplatě dividendy ve výši 13,50 Kč na akcii," uvedl ředitel.


"V následujícím období, kdy budou stále přetrvávat celoekonomická omezení, budeme pokračovat v osvědčeném režimu flexibility nákladů a dobrého fázování sezonních výdajů," doplnil Samaras.


Zdroj: ČTK



"V letošním roce Kofola vstoupila do segmentu řemeslných ciderů a limonád nákupem českého výrobce F. H. Prager. Rovněž získala společnosti Karlovarská Korunní a Ondrášovka."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top